Finnlines kupiło kolejny, trzeci w ostatnim czasie statek. Najnowsza umowa dotyczy zakupu jednostki Dorset, która ostatnio należała do belgijskiej firmy Shiplux VIII.
Najnowszy nabytek Finnlines to jednostka typu ro-ro. Jej pojemność wynosi ponad 23 200 GT. Operatorem statku była wcześniej m.in. spółka joint venture, w skład której wchodziło brytyjskie przedsiębiorstwo UK James Fisher.
Jednostka Dorset, która wcześniej znana była również jako Longstone, zostanie teraz przemianowana na Finnmerchant. Prom będzie pływał dla Finnlines już od 19 stycznia. Zgodnie z planem, będzie obsługiwał połączenie Hanko-Rostock.
Prom znany dawniej jako Longstone to nie jedyny zakup, jakiego dokonał ostatnio fiński armator. Kilka dni temu głośno było o transakcji zakupu przez operatora dwóch innych promów typu ro-ro. Dzięki podpisanej umowie Finnlines zyskał dwie nowe jednostki typu ro-ro, które – zgodnie z założeniami - będą kursować po Morzu Północnym. Wciąż oficjalnie nie poinformowano, o które dokładnie statki chodzi oraz od kogo zostały kupione. Według komentatorów, może chodzić o dwa promy należące wcześniej do Eckerö Shipping. Firma w tym samym czasie poinformowała bowiem o zbyciu siostrzanych statków Carrier i Trader.
Ostatni zakup Finnlines, prom Finnmerchant, został zbudowany w 2003 r. i posiada 2 606 metrów linii ładunkowej.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął