Finnlines kupiło kolejny, trzeci w ostatnim czasie statek. Najnowsza umowa dotyczy zakupu jednostki Dorset, która ostatnio należała do belgijskiej firmy Shiplux VIII.
Najnowszy nabytek Finnlines to jednostka typu ro-ro. Jej pojemność wynosi ponad 23 200 GT. Operatorem statku była wcześniej m.in. spółka joint venture, w skład której wchodziło brytyjskie przedsiębiorstwo UK James Fisher.
Jednostka Dorset, która wcześniej znana była również jako Longstone, zostanie teraz przemianowana na Finnmerchant. Prom będzie pływał dla Finnlines już od 19 stycznia. Zgodnie z planem, będzie obsługiwał połączenie Hanko-Rostock.
Prom znany dawniej jako Longstone to nie jedyny zakup, jakiego dokonał ostatnio fiński armator. Kilka dni temu głośno było o transakcji zakupu przez operatora dwóch innych promów typu ro-ro. Dzięki podpisanej umowie Finnlines zyskał dwie nowe jednostki typu ro-ro, które – zgodnie z założeniami - będą kursować po Morzu Północnym. Wciąż oficjalnie nie poinformowano, o które dokładnie statki chodzi oraz od kogo zostały kupione. Według komentatorów, może chodzić o dwa promy należące wcześniej do Eckerö Shipping. Firma w tym samym czasie poinformowała bowiem o zbyciu siostrzanych statków Carrier i Trader.
Ostatni zakup Finnlines, prom Finnmerchant, został zbudowany w 2003 r. i posiada 2 606 metrów linii ładunkowej.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej