Wczoraj Eurotunnel ogłosił osiągnięcie rekordu w ruchu towarowym za 2014 rok. Przypominamy, że usługi Eurotunnelu na Kanale La Manche nie przywrócono od soboty do normalnego harmonogramu.
Dziś sytuacja wygląda następująco:
Kierowcy jadący od strony Francji, powinni spodziewać się oczekiwania około 4 godzin przed brankami wjazdowymi (check-in). Sama podróż ma trwać 2 godziny. Natomiast kierowców zbliżający się od Wielkiej Brytanii ostrzega się, że spodziewany czas oczekiwania na dojazd do bramek (check-in) to 4 godziny. Natomiast sama podróż z odprawą potrawa około 4 godzin.
Pomimo panującej sytuacji, Eurotunnel zdecydował się na ogłoszenie rekordowych wyników w ruchu towarowym za 2014 rok.Zwiększenie przewozów towarowych Eurotunnelu o 6% w 2014 roku wynika z ciągłego wzrostu brytyjskiej gospodarki, który przyczynił się do wzrostu ruchu między Wielką Brytanią a kontynentem.
Eurotunnel komentuje, iż rynek towarowy właśnie wrócił do poziomu z przed kryzysu w 2007 roku. Pomimo silnej konkurencji Eurotunnel uzyskał historyczną pozycję z udziałem w rynku wynoszącym 37,8%.
W kolejowych przewozach towarowych Eurotunnel osiągnął wzrost o 14% pod względem liczby odprawionych pociągów oraz 21%-towy wzrost pod względem przewiezionego tonażu.
Ponadto, Eurotunnel osiągnął wzrost przychodów o 8% dzięki nowym kontraktom i rozszerzeniu istniejących porozumień.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych