ew
Firma DFDS – przynajmniej na razie - rezygnuje z jednej z popularnych tras towarowych, które posiada w swojej siatce połączeń. Chodzi o linię Rosyth-Zeebrügge. Decyzja ta podyktowana została względami ekonomicznymi. Impulsem do podjęcia tej decyzji stał się niedawny pożar na pokładzie promu Finlandia Seaways, o którym informowaliśmy na łamach PromySkat.
Jak wyjaśnił przewoźnik, oczekiwania względem tego połączenia przewyższały osiągane wyniki. Rozwój ekonomiczny tego serwisu nie był satysfakcjonujący. Do tego wszystkiego dołożył się także niedawny incydent z udziałem promu Finlandia Seaways, gdy w siłowni jednostki wybuchł pożar. Inspekcja po wypadku ujawniła, że zniszczenia są znacznie większe, niż początkowo sądzono. Szacuje się, że naprawa może potrwać nawet kilka miesięcy. Uwzględniając wszystkie okoliczności, zdecydowano, że na trasie nie pojawi się jednostka zastępcza. W związku z tym połączenie – przynajmniej na razie – nie będzie funkcjonowało.
„Przegląd ujawnił istotne uszkodzenia w siłowni statku, który – wedle naszej oceny – zostanie wyłączony z eksploatacji na kilka miesięcy, aby dokonać napraw” - wyjaśnił Kell Robdrup z DFDS. „Ponadto nasze poszukiwania statku zastępczego okazały się bezowocne i ujawniły, że nie ma innych nadających się tu statków”.
Powyższe problemy sprawiły, że władze firmy straciły już nadzieję na to, że połączenie stanie się rentowne. Zaznaczono, że w tej sytuacji nie było innego rozwiązania, jak tylko zamknąć trasę. Przedstawiciele DFDS przyznali, że zdają sobie sprawę z tego, że będzie się to wiązało z pewnymi niedogodnościami dla niektórych klientów, którzy będą zmuszeni do poszukiwania alternatywnych rozwiązań.
„Jest nam niezmiernie przykro ze względu na efekt, jaki ta decyzja będzie miała na naszych klientów oraz partnerów w Szkocji i Belgii, a także port. Robiliśmy wszystko, co w naszej mocy, by ocalić tę trasę” - powiedział Kell Robdrup.
DFDS poinformowało, że decyzja o dalszych losach połączenia Rosyth-Zeebrügge będzie miała wpływ na niewielkie grono pracowników zatrudnionych w DFDS. Na razie nie wiadomo, co stanie się z promem Finlandia Seaways po powrocie z serwisu. Armator przypomniał, że w jego ofercie pozostaje wciąż szeroka gama 10 połączeń pomiędzy Wielką Brytanią a Europą kontynentalną.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej