pc
Władze Danii zakazały we wtorek przewozu naczep samochodowych otwartymi platformami kolejowymi po tym, gdy 2 stycznia na moście przez Wielki Bełt zrzucone przez wiatr plandeki naczep spadły na jadący przeciwnym torem pasażerski pociąg pospieszny.
W wypadku tym zginęło osiem osób, a 16 innych doznało obrażeń.
Wydany przez duński Urząd ds. Transportu, Budownictwa i Mieszkalnictwa (TBST) zakaz dotyczy wszystkich platform niezależnie od sposobu mocowania przewożonych nimi naczep.
Zakaz będzie obowiązywał do czasu spełnienia szeregu warunków, postawionych przedsiębiorstwom zajmującym się kolejowym przewozem towarów. Przeprowadzone przez TBST badania ujawniły, że istnieje ryzyko nieblokowania się zamontowanych w podwoziach naczep sworzni w uchwytach platform. Na razie jest jednak za wcześnie, by rozstrzygnąć, czy przyczyną wypadku z 2 stycznia była niesprawność mechanizmów mocujących i jaką rolę odegrał wtedy wiatr.
Jednocześnie wprowadzono dodatkowe restrykcje dotyczące przejazdów pociągów towarowych przez most na Wielkim Bełcie w trudnych warunkach pogodowych. Przy prędkości wiatru 15 metrów na sekundę i wietrze bocznym składy wrażliwe na wiatr nie będą mogły przekraczać szybkości 80 kilometrów na godzinę. W razie wiatru o prędkości 20 metrów na sekundę i wiatru bocznego ruch takich składów będzie całkowicie wstrzymany. Natomiast wiatr o prędkości 25 metrów na sekundę spowoduje zamknięcie mostu dla wszystkich pociągów towarowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny