jk/PAP
Dziś o godzinie 11. komisyjnie otwarto 4 oferty, które wpłynęły do przetargu na budowę tunelu pomiędzy wyspami Wolin i Uznam – poinformował na swoim profilu facebookowym prezydent Świnoujścia, Janusz Żmurkiewicz.
Swoje oferty złożyły konsorcja z Włoch, Polski i Chin: Toto S.p.A Costruzioni Generali – 618 581 031 zł; Astaldi S.p.A. - 725 098 144 zł; Porr Polska Infrastructure S.A. - 793 186 390 zł; China Harbour Engineering Company Ltd – 825 868 888 zł.
„Dobrą wiadomością jest to, że kwoty w przynajmniej dwóch ofertach mieszczą się w środkach, które są zaplanowane na tę inwestycję. Kolejnym krokiem będzie weryfikacja zgodności ofert z warunkami przetargu i wyłonienie wykonawcy” - skomentował Janusz Żmurkiewicz.
Do 31 października br. planowany jest wybór wykonawcy, a samo podpisanie umowy powinno nastąpić do końca 2017 roku. Świnoujski magistrat szacuje, że łączny koszt tunelu to 912 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wyniesie ponad 772 mln zł. Pozostałą kwotę zabezpiecza budżet miasta Świnoujście.
Całkowita długość trasy wyniesie ok. 3,4 km, w tym 1,44 km tunelu, który - zgodnie z decyzją środowiskową z 2010 r. - zostanie wykonany w technologii "tarczy drążonej". Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 m; zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia, poniżej jezdni powstanie również tunel ewakuacyjny.
Do listopada br. zaplanowano zakończenie prac nad studium techniczno-ekonomiczno-finansowym dotyczącym budowy drugi ekspresowej S3 na odcinku Troszyn-Świnoujście.
Świnoujście jest jedynym miastem w Polsce leżącym na kilkudziesięciu wyspach, z których tylko trzy są zamieszkane (Uznam, Wolin i Karsibór). Na wyspie Uznam znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska wraz z obiektami turystyczno-uzdrowiskowymi; to tutaj mieszka 80 proc. mieszkańców Świnoujścia. Miasto nie ma drogowego połączenia z siecią dróg krajowych. Działają w nim dwie przeprawy promowe.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody