pc
Grupa CTL Logistics uruchomiła przewozy na Bałkany. Pierwszy pociąg spółki pokonał trasę z Dąbrowy Górniczej do Chorwacji, przewożąc szyny o długości 120 metrów. – Przetarliśmy szlak na Bałkany, rozszerzając portfolio naszych usług logistycznych o przewozy kolejowe na południe Europy – podsumowuje Jarek Król, prezes zarządu Grupy CTL Logistics.
CTL Logistics transportował 120-metrowe szyny dla odbiorcy niemieckiego, który remontuje tory kolejowe na odcinku 14 km w Chorwacji. Szyny zostały zamówione w hucie w Dąbrowie Górniczej, należącej do międzynarodowego koncernu, z którym CTL Logistics współpracuje od lat.
Pierwszy transport został zrealizowany w połowie kwietnia, drugi jest zaplanowany pod koniec maja, a trzeci odbędzie się na przełomie czerwca i lipca tego roku.
– Skład, który przewoził szynę długą między Polską a Chorwacją był przez cały czas pod ścisłym nadzorem dzięki zamontowanym na nim nadajnikom GPS. W każdym momencie wiedzieliśmy, gdzie znajduje się pociąg oraz co się z nim dzieje, toteż cała operacja przebiegła bez najmniejszych problemów – zaznacza Dariusz Podsiadło, dyrektor Segmentu Hutniczego i Stalowego CTL Logistics. – Transport do Chorwacji poprzedziły długie i bardzo żmudne przygotowania, gdyż musieliśmy uzyskać zgody na przejazd przez praktycznie pół Europy. W efekcie sam transport ładunku przebiegł bardzo sprawnie, szyny dotarły na miejsce na czas, zgodnie z przyjętym harmonogramem – dodaje.
– Wygraliśmy elastycznością i kompleksową obsługą, gdyż jako jedyni zaoferowaliśmy dojazd od producenta szyn do końcowej stacji, mimo że stan tamtejszych torów pozostawiał wiele do życzenia i inni przewoźnicy nie podjęli tego wyzwania – podsumowuje Jarek Król, prezes zarządu Grupy CTL Logistics. – CTL Logistics jest kompleksowym operatorem logistycznym łączącym Polskę i wschód Europy z Południem, czego najlepszym dowodem jest świetnie zorganizowany transport ładunku z Dąbrowy Górniczej do Chorwacji. To otwiera przed nami nowe rynki i znacznie poszerza portfolio naszych usług, gdyż nie pozostawia żadnych wątpliwości, że nasza firma jest w stanie przeprowadzić nawet najbardziej skomplikowane procesy transportowe – mówi Jarek Król.
– Mamy nadzieję, że nasze najnowsze starania dotyczące rozwoju oraz implementacji podobnych inicjatyw w zakresie ekspansji przewozów międzynarodowych pozwolą CTL sprostać wciąż rosnącym wymogom naszych międzynarodowych klientów, budując jednocześnie przewagę konkurencyjną CTL na lokalnym rynku kolejowym – dodaje Sylwia Dunn, nowy dyrektor Rozwoju Grupy CTL Logistics.
Grupa CTL Logistics jest międzynarodowym koncernem logistycznym działającym od 1992 roku na rynku polskim i w krajach europejskich. Swoim klientom oferuje kompletny produkt logistyczny obejmujący transport kolejowy towarów masowych (tj. węgiel, koks, kruszywa, złom i inne), kontenerów, paliw i chemii, transport samochodowy, spedycję, dzierżawę wagonów oraz obsługę bocznic. Oferta obejmuje: towarowy transport kolejowy, przewozy intermodalne, spedycję, usługi przeładunkowe, doradztwo celne, obsługę i utrzymanie taboru infrastruktury kolejowej oraz usługi na terminalach przeładunkowych. CTL Logistics wykonuje przewozy międzynarodowe, będąc tym samym logistycznym pomostem łączącym Wschód z Zachodem.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie