PMK
COSCO Ports (Rotterdam) Limited, spółka należąca do chińskiej grupy COSCO, zakupiła 35 procent udziałów spółki Euromax Terminal Rotterdam (ETR) należącej do Europe Container Terminals (ECT), operatora większości terminali kontenerowych w porcie Rotterdam. Kwota nabycia wyniosła 47,34 mln USD.
ETR to jeden z pięciu głębokowodnych terminali kontenerowych, działający w Rotterdamie od 2010 roku. Rocznie można tam przeładować 3,2 mln TEU. W ostatnim roku obroty terminalu wyniosły ok. 2,28 mln TEU.
Euromax Terminal Rotterdam zajmuje 84 ha powierzchni, a jego nabrzeża mają długość 1,5 km, głębokość basenów wynosi z kolei 19,6 m.
W terminalu obsługiwane są m.in. połączenia oceaniczne Cosco oraz jego sojuszników z aliansu CKYHE (K Line, Yang Ming, Hanjin Shipping oraz Evergreen Line). Dlatego, jak podkreśla zarząd ECT,
- Sprzedaż 35 proc. udziałów i partnerstwo strategiczne jest korzystne dla obu stron, dając nam możliwości lepszej obsługi COSCO i jego partnerów z sojuszu - czytamy w oświadczeniu władz terminalu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny