PMK
Bałtycki Indeks Towarowy osiągnął w zeszłtym tygodniu rekordową w tym roku wysokość, dzięki większy stawkom wszystkich masowców, w szczególności capesize. Obecnie jednak indeks zanotował pierwszy od dawna duży spadek, wraz z końcem letniego szczytu sezonowego.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: capesize (pow. 80 tys. ton nośności), panamax (60-80 tys. ton), supramax (35-59 tys. ton) oraz handysize (10-35 tys. ton).
Ogólny index spadł o 174 pkt do 1328 pkt. To pierwszy od paru miesięcy spadek BIT.
Najwięcej spadł indeks capesize, aż o 234 punkty, do 2773 pkt. Oznacza to, że armatorzy tych masowców mogą liczyć na zarobki rzędu 20,843 dolarów dziennie.
Spadłtakże indeks panamaxów, lecz tylko o 122 punkty do 1306 pkt. Oznacza to, że dziennie zarobki tych jednostek wyniosły 10,937 dolarów dziennie.
Mniejsze statki tradycyjnie notują mniejsze fluktuacje stawek. Indeks supramaxów spadł o 13 pkt do 875 pkt, a handysize o 5 pkt do 499 pkt.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych