PMK
Jako jeden z nielicznych europejskich portów Antwerpia zaliczyła w zeszłym roku duży skok w przeładunkach kontenerów, aż o 7,9 proc., do 9,7 mln TEU. Tym samym belgijska przystań wskoczyła na drugie miejsce na liście największych portów w Północnej Europie.
Antwerpia przeskoczyła w rankingu dotyczasowych drugi największy port – Hamburg, gdzie zanotowano spadek przeładunków. Zresztą taki sam los spotkał prawie wszystkie obiekty w basenie Morza Północnego, za wyjątkiem francuskiego Hawru – tam obroty utrzymały się na takim samym poziomie.
Według części eksperót, sukces Antwerpii był możliwy do osiągnięcia tylko kosztem sąsiedniego belgijskiego portu – Zeebrugge. Jego przeładunki spadły bowie aż o 24 proc., do 1,6 mln TEU. Powodem tego była między innymi zmiana zawinięć aliansu 2M (Maersk Line i MSC), który większość statków przerzucił na Antwerpię.
Beligjski port był także w mniejszym stopniu niż Rotterdam i Hambyr zależny od transhipmentu do Rosji, a ten znacząco spadł w zeszłym roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej