W poniedziałek 7 września rusza kolejna edycja jedynych w Polsce targów morskich – BALTEXPO. Oferta przemysłu okrętowego, wyposażenie jednostek pływających, offshore (czyli np. morskie farmy wiatrowe czy platformy wydobywcze), infrastruktura portów i przemysłu morskiego, transport i logistyka oparta na wykorzystaniu portów morskich, bezpieczeństwo portów i żeglugi – to tylko niektóre z całej gamy zagadnień i technologii prezentowanych na BALTEXPO.
Warto zwrócić uwagę, że rozwój przemysłów morskich wymaga kooperacji i współpracy szerokiego grona partnerów przemysłowych, takich jak producenci i dostawcy stali, elektroniki, paliw i smarów, silników, systemów klimatyzacji, mebli, wyposażenia do wyładunku i załadunku oraz środków zwiększających bezpieczeństwo takich jak wyposażenie przeciwpożarowe czy łodzie ratunkowe. W pełni wyposażony, nowoczesny statek to nie tylko arcydzieło inżynierii, to także często w pełni autonomiczne, pływające miasto. Wiele z jego elementów powstaje nawet bardzo daleko od morza. Przemysł okrętowy i offshore stwarza ogromne możliwości kooperacji dla dostawców wyposażenia czy elementów konstrukcyjnych od niekiedy zadziwiającej różnorodności. Wielu z nich prezentuje swoje produkty na BALTEXPO – od stali, farb i smarów, poprzez silniki i elektronikę, kończąc np. na systemach gaśniczych czy specjalnie zaprojektowanych materacach. Dlatego przedstawiciele praktycznie każdej gałęzi gospodarki – nawet pozornie nie związanej z morzem – mogą liczyć na nawiązanie podczas BALTEXPO interesujących kontaktów biznesowych.
Z kolei transport morski – którego wzrost koresponduje z rozwojem polskich portów – kusi firmy które są zainteresowane zamorską ekspansją i tworzeniem kontaktów handlowych wykraczających poza granice Unii Europejskiej. Nie dziwi zatem, że na BALTEXPO spotkać można przedstawicieli różnorodnych gałęzi przemysłu, poszukujących kooperantów i partnerów w ramach różnych obszarów i z wykorzystaniem rozmaitych modeli biznesowych. Poświecona tym zagadnieniom konferencja, zakresem swym obejmować będzie szereg problemów dotyczących aktualnych uwarunkowań rozwoju: transportu morskiego – głównie portów morskich jako multimodalnych węzłów transportowych oraz logistycznych łańcuchów dostaw budowanych w relacjach lądowo-morskich.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania