ew
Już 10 lat minęło, odkąd należący do Color Line prom SuperSpeed 1 przewozi pasażerów i ładunki. Z okazji tej okrągłej rocznicy norweski armator zaprezentował garść statystyk dotyczących funkcjonowania tej lubianej przez pasażerów jednostki.
Liczby, które zostały zaprezentowane właśnie przez operatora z okazji dziesięciolecia obecności promu SuperSpeed 1 na trasie Kristiansand-Hirtshals, robią niemałe wrażenie. W ciągu minionej dekady szybki prom, kursujący pomiędzy dwoma skandynawskimi krajami, przewiózł 11 milionów pasażerów, 3 miliony pojazdów osobowych i ponad 4 miliony ton ładunków. Gdyby postawić w jednym rzędzie wszystkie pojazdy ciężarowe, które w tym czasie przewiózł prom, to ich łączna długość wyniosłaby 5 400 kilometrów. Przedstawiciele Color Line zaznaczyli, że to długość równoważna z odległością, jaka dzieli Oslo i kanadyjski Montreal.
„Razem z promem Super Speed, uruchomiliśmy nowoczesny koncept. Jako główny gracz, gdy chodzi zarówno o turystykę, jak i transport, chcemy być na czele i przyczyniać się do rozwoju zrównoważonych rozwiązań” - powiedział Trond Kleivdal z Color Line.
W związku z dziesięcioleciem promu SuperSpeed 1, armator przewiduje wyjątkowe atrakcje w czasie rejsów tą jednostką, odbywających się 13 marca. Pasażerowie mogą liczyć na urodzinowe ciasto. Zorganizowany zostanie też jubileuszowy quiz.
Inauguracja promu SuperSpeed 1, która 10 lat temu odbyła się z pompą i przyciągnęła tysiące widzów, stanowiła bardzo ważny etap programu modernizacji floty, realizowanego przez Color Line.
Obecnie armator wchodzi w kolejny etap modernizacji floty. Flagowym etapem tego projektu będzie przyszłoroczna premiera nowego promu hybrydowego typu plug-in. Będzie on kursował na trasie Sandefjord-Strömstad.
Prom SuperSpeed 1 ma 211 metrów długości i rozwija maksymalną prędkość 27 węzłów (50 kilometrów na godzinę). Jednostka może przyjąć na pokład 2315 pasażerów oraz 750 pojazdów osobowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu