Załadowany ropą statek Lana, pływający pod banderą Iranu,
dostarczył w piątek do Syrii ładunek, który Stany
Zjednoczone skonfiskowały wcześniej w okolicach Grecji, kończąc
tym samym trwającą miesiącami epopeję niepewności co do załadowanych zapasów surowca.
Było to kolejne przejęcie załadowanego statku
wykorzystywanego przez Iran. W związku z tym siły morskie tego państwa zatrzymały
w maju, w ramach odwetu, dwa greckie tankowce które zostały
wypuszczone dopiero 16 listopada.
Część zapasów surowca przeładowano na pokład tankowca Ice Energy, który został wyczarterowany przez Waszyngton i miał popłynąć do Stanów Zjednoczonych, zanim grecki sąd najwyższy orzekł, że ładunek powinien zostać zwrócony Iranowi.
Statek Lana pozostawał zablokowany w pobliżu greckiej wyspy Evia. Po nakazie sądu w Grecji, który zezwolił na jego wypuszczenie, został odholowany do Pireusu.
Jak podaje Reuters, ze zbiornikowca
wyładowano w syryjskim porcie Banias około 700 000 baryłek ropy,
czemu bacznie przyglądały się amerykańskie służby. Postrzegają
one to jako sposób na wzmocnienie regionalnej pozycji kraju, a także
stanowią główną częścią strategii przetrwania tamtejszego
reżimu. W odpowiedzi na niedobory w Syrii wprowadzono poważne
racjonowanie paliwa, co doprowadziło do ciągłych cięć w sektorze
elektrycznym i telekomunikacyjnym.
Syryjski import z Iranu zmienia się z miesiąca na miesiąc. Według analizy UANI, Syria otrzymała 1,39 mln baryłek w dostawach z Iranu w listopadzie, co oznacza spadek z 3,5 mln baryłek w październiku i 3,7 mln baryłek we wrześniu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych