pc/MSC Cruises
MSC Seaside już w rękach MSC Cruises. Armator odebrał nowoczesną jednostkę w środę we włoskiej stoczni Fincantieri w Monfalcone. Wycieczkowiec wejdzie do eksploatacji jeszcze w tym roku.
Ceremonia odbioru statku odbyła się m.in. w obecności prezydenta Włoch Sergio Mattarelli oraz włoskiego ministra infrastruktury i transportu Graziano Delrio. Po jej zakończeniu MSC Seaside popłynął do Triestu, skąd uda się do Miami, gdzie 21 grudnia zaplanowano jego chrzest.
W środę armator MSC Cruises oraz włoska stocznia Fincantieri podpisali także inną umowę – tym razem na budowę dwóch nowoczesnych wycieczkowców klasy Seaside EVO. Koszt inwestycji to 1,8 mld euro.
– To historyczny moment nie tylko dla naszej firmy, ale i całej branży morskiej. Wprowadzamy innowacyjny produkt, który wyznacza nowe standardy. Klasa statków Seaside została zaprojektowana w taki sposób, by przesunąć granice morskiej technologii oraz zbliżyć pasażerów do morza – mówi Pierfrancesco Vago, prezes MSC Cruises.
Vago poinformował, że w roku 2017 firma odnotowała duży wzrost wydajności. Do roku 2026 co roku ma zostać odebrany co najmniej jeden statek, a w latach 2017-2020 sześć oddanych do eksploatacji.
– Jesteśmy dumni, że udało nam się zrealizować tak ważny projekt. Dowodzi on, że nie tylko potrafimy zaspokajać potrzeby armatorów, ale także działamy bardzo wydajnie – mówi Giuseppe Bono, dyrektor generalny Fincantieri.
Jak podkreślił, siostrzany wycieczkowiec Seaside – Seaviev, zostanie dostarczony za pół roku.
– Razem z MSC zbudowaliśmy bardzo nowoczesny statek. Ten historyczny moment zaowocował zamówieniem na dwie kolejne jednostki. To będzie prawdziwa rewolucja – dodał Bono.
Początkowo stocznia Fincantieri miała zbudować trzy nowoczesne wycieczkowce. Nowa umowa zakłada, że trzeci zamówiony statek klasy Seaside nie powstanie. Zastąpi go natomiast już pierwsza nowoczesna jednostka klasy Seaside EVO – ma zostać dostarczona w 2021 r. Drugi wycieczkowiec z tej serii będzie wprowadzony do eksploatacji w 2023 r.
Nowoczesne wycieczkowce klasy Seaside EVO będą miały 339 m długości, 41 m szerokości oraz 169 380 tonażu pojemnościowego brutto. Na pokład zabiorą 5 656 pasażerów. Statki będą wyposażone w nowoczesne technologie, ograniczające m.in. emisję szkodliwych substancji oraz umożliwiające odzyskiwanie energii i ciepła. Na jednostkach pojawią się także urządzenia energooszczędne najnowszej generacji, a wszystkie pokłady zostaną wyposażone w oświetlenie LED. Wyceiczkowce będą ultrahydrodynamiczne, a dzięki zoptymalizowanym liniom kadłuba, śrubom napędowym i sterom, w połączeniu z najnowszą farbą przeciwporostową, uzyskają wysoką wydajność.
#MSCSeaside is #ThePlaceToBe because it brings you closer to the sea, like never before! #MSCCruises
— MSC Cruises (USA) (@MSCCruisesUSA) 30 listopada 2017
Book now: https://t.co/yFgBgxrCAD pic.twitter.com/r4KYpKyRYD
#MSCSeaside leaving her birthplace! pic.twitter.com/OBuDoHpHdk
— MSC Fans (@MSCFansOfficial) 29 listopada 2017
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
MFW Baltica. Ogłoszono chętnych na przeprowadzenie monitoringu morświnów
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?