Lider portugalskiej lewicowej partii Livre Rui Tavares wezwał władze Unii Europejskiej do wstrzymania opłat za rosyjskie paliwa. W zamian zaproponował, aby środki te można było zdeponować na niezależnym koncie bankowym w krajach EFTA.
W rozmowie z telewizją CNN Portugal portugalski deputowany wyraził dezaprobatę dla działań władz UE, które w jego ocenie nabywając rosyjskie paliwa i płacąc za nie Kremlowi pośrednio „sponsorują wojnę na Ukrainie”. Portugalski poseł, który w przeszłości zasiadał w PE, zauważył, że każdego dnia państwa unijne płacą za rosyjskie paliwa kopalne, w tym za gaz ziemny ponad 650 mln euro. „To niemoralne, że UE płaci tak dużą kwotę agresorowi jakim jest Rosja, a ofierze, którą jest Ukraina obiecano zaledwie około 500 mln euro”, dodał były eurodeputowany.
Zaproponowane przez Tavaresa rozwiązanie przewiduje, że władze UE utworzyłyby w jednym z państw EFTA, do której należą Islandia, Norwegia, Liechtenstein i Szwajcaria, niezależne konto na wynagrodzenie za rosyjskie paliwa. „Rosja miałaby do niego dostęp tylko po zakończeniu wojny na Ukrainie. W przeciwnym razie, przy dalszym kontynuowaniu przez nią inwazji środki te mogłyby trafić w przyszłości na fundusz odbudowy Ukrainy”, wyjaśnił Tavares, który swój projekt przedstawił m.in. w portugalskim parlamencie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych