Paweł Kuś
Francuski armator poinformował dziś, że Komisja Europejska zgodziłą się na zakup Neptun Orient Lines, jednego z największych azjatyckich przewoźników NOL, za 2,4 mld dolarów.
Unijni komisarze zgodzili się na akwizycję po spełnieniu ich warunków, czyli opuszczenie przez NOL aliansu G6.
- Jesteśmy już na ostatniej prostej w prociesie zakupu NOL. Gdy zakończymy resztę formalności, dojdzie do oficjalnej akwizycji - czytamy w oświaczeniu CMA CGM.
NOL powstał w 1968 roku i jest obecnie największą linią kontenerową w południowo-wschodniej Azji. Między innymi dzięki niej Singapur uzyskał status globalnego centrum przeładunkowego. Od 4 lat jednak armatorowi nie idzie tak dobrze. W tym czasie firma zanotowała aż 1,2 mld dolarów straty.
Singapurski przewoźnik to wciąż jednak łakomy kąsek dla CMA CGM. Francuzi chcą umocnić swoją pozycję trzeciego największego armatora kontenerowców na świecie i lepiej konkurować z liderami rynku: Maerskiem i Mediterranean Shipping Co. (MSC). Obecnie CMA CGM posiada 8,9 proc. udziałów w rynku. Akwizycja NOL-u dałaby kolejne 2,7 proc.
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Elektrownia atomowa na Pomorzu opóźniona? Otwarcie dopiero w 2040 roku
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Tauron planuje rozwijanie mocy wytwórczych tak na lądzie, jak i na bałtyckim szelfie
Obfite efekty działań brytyjskiego patrolowca. Okręt zatrzymał transporty narkotyków o łącznej wartości pół miliarda funtów
„Orka” na finiszu. Do ogłoszenia przetargu zostały tygodnie