Stocznia Hyundai Mipo otrzymała zgodę Lloyd’s Register dla swojego projektu tankowca MR o nośności 50 tys. dwt zasilanego amoniakiem.
Stocznia pracuje nad wspólnym projektem rozwoju napędu na bazie amoniaku z Lloyd’s Register i niemieckim producentem silników MAN Energy Solutions od października ubiegłego roku.
W ramach projektu HMD odpowiadała za podstawowy projekt, a firmie MAN Energy Solutions powierzono opracowanie i specyfikację silnika dwupaliwowego na amoniak. Rolą Lloyd’s Register było upewnienie się, że projekt jest bezpieczny i odpowiedni, koncentrując się na ograniczaniu ryzyka.
AIP jest krokiem we właściwym kierunku dla południowokoreańskiego stoczniowca, który zamierza skomercjalizować statki napędzane amoniakiem do 2025 roku.
Amoniak został zidentyfikowany jako jedno z prawdopodobnie bezemisyjnych paliw przyszłości zgodnie z celami dekarbonizacji IMO do 2050 roku, ponieważ ma ogromny potencjał do zasilania dużych statków transoceanicznych.
MAN Energy Solutions od jakiegoś czasu pracuje nad koncepcją dwusuwowego amoniaku. Koncepcja będzie dodatkiem do silnika ME, podobnym do poprzednich koncepcji silnika z wtryskiem gazu płynnego propanu, ME-LGIP (LPG) i metanolu z wtryskiem gazu płynnego, ME-LGIM.
Amoniak może być magazynowany na zbiornikach w takich samych warunkach jak LPG, jednak pojemność zbiornika musi być dwukrotnie większa niż LPG ze względu na niższą gęstość energii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española