Statek handlowy pod banderą Zjednoczonych Emiratów Arabskich zatonął w czwartek na Zatoce Perskiej. Jedna osoba jest uznawana za zaginioną.
Do wypadku doszło w czwartek, 17 marca, na wzburzonym morzu u południowych wybrzeży Iranu w Zatoce Perskiej, około 50 km brzegu. Na pokładzie samochodowca Al Salmy 6 było 30 członków załogi. Wszyscy poza jednym zostali bezpiecznie ewakuowani. Ratownicy w dalszym ciągu poszukują zaginionego człowieka.
Kpt. Niza Quaddoura, dyrektor operacyjny firmy Salem Al Makrani Cargo z Dubaju, będącej właścicielem statku, powiedział agencji Associated Press, że Al Salmy 6 przechylił się w wyniku wysokich fal. Służby ratownicze z Iranu, które przybyły na miejscu po nadaniu sygnału alarmowego przez jednostkę, ewakuowały 16 członków załogi. Kilkunastu znalazło się także w szalupach ratunkowych, jedna została także wyłowiona z wody. Jednego członka załogi wciąż nie udało się odnaleźć. Załoganci pochodzili z Sudanu, Indii, Pakistanu, Ugandy, Tanzanii i Etiopii.
Al Salmy 6 płynął do portu Umm Qasr w południowym Iraku, główną część jego ładunku stanowiły transportowane z Dubaju samochody.
Ro-ro Al Salmy 6 to samochodowiec ro-ro, zbudowany w 1983 roku i pływający pod banderą Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Statek ma 141 metrów długości i całkowity tonaż wynoszący 16 tys. ton.
Maritime and Shipping Updates@rastasack
— Captain Singh, FICArb, 73K (@captsingh) March 17, 2022
⚡️UAE-owned commercial ship sinking 30 miles southwest of Iran in the Arabian Gulf
Iran's navy and coast guard have launched a rescue operation to find the 30 crew members. (Reuters citing local media) pic.twitter.com/OSW4VYanHD
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów