W ciągu dwóch dni statek Żeglugi Płockiej Marianna wypłynął na Wisłę 20 razy, zabierając na pokład łącznie 2800 wycieczkowiczów. Inicjatorem rejsów był Orlen. Dochód z nich zasili Fundację "Przystanek Rodzina", która w regionie prowadzi cztery ośrodki wsparcia dla dzieci i młodzieży.
"Dokładnie 2800 mieszkańców Płocka, gości i turystów wzięło udział w rodzinnych rejsach statkiem po Wiśle w Płocku" – poinformował w czwartek Orlen, przypominając, że wycieczki po rzece zostały zorganizowane 13 i 15 sierpnia, przy czym statek Żeglugi Płockiej Marianna wypływał w tym czasie z pasażerami 20 razy.
Jak zaznaczono w informacji, środki zebrane ze sprzedaży biletów zostaną przekazane Fundacji "Przystanek Rodzina", która prowadzi cztery ośrodki wsparcia dla dzieci i młodzieży: w Płocku, Czerwińsku nad Wisłą, Bodzanowie i w gminie Stara Biała.
"Zebrane pieniądze fundacja przeznaczy na pomoc podopiecznym, u których zaobserwowano m.in. trudności w relacjach z otoczeniem, zaburzenia snu, pogorszenie się relacji z rodzicami czy zachowania autodestrukcyjne" – zapowiedziano.
Koncern przypomniał jednocześnie, że rodzinne rejsy po Wiśle, które odbyły się 13 i 15 sierpnia, zostały zorganizowane w ramach programu "Orlen dobrym sąsiadem" oraz kampanii informacyjnej o kompleksie Olefin III, który powstaje w jego głównym zakładzie produkcyjnym w Płocku i "jest największą europejską inwestycją petrochemiczną realizowaną na przestrzeni ostatnich 20 lat".
Jak podkreślił Orlen, Fundacja "Przystanek Rodzina" wspiera m.in. rozwój dzieci, młodzieży i osób dorosłych, udziela pomocy w sytuacjach kryzysowych rodzinom, osobom starszym i samotnym.
"Fundacja zrealizowała do tej pory wiele projektów w zakresie wzmacniania samodzielności rodzin, wsparcia psychologicznego dla dzieci czy rozwijania kompetencji wychowawczych rodziców – dodał koncern.
Autor: Michał Budkiewicz
mb/ joz/
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii