• <
port_rezerwa_mega_1100_200

COVID-19 może spowodować stratę aż 40 tysięcy miejsc pracy w globalnej żegludze

PMK

18.08.2020 23:30
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski COVID-19 może spowodować stratę aż 40 tysięcy miejsc pracy w globalnej żegludze
COVID-19 może spowodować stratę aż 40 tysięcy miejsc pracy w globalnej żegludze - GospodarkaMorska.pl
Navingo

Globalna żegluga może stracić nawet do 40 tys. miejsc pracy. Już teraz ponad połowa pracowników linii żeglugowych pracuje z domu z powodu pandemii koronawirusa.

- Ten kryzys pokazuje, że globalna żegluga opiera się na mocnych fundamentach.  Mimo ograniczeń jesteśmy wciąż w stanie obsłużyć 85 procent globalnego handlu. Nawet pomimo faktu, że połowa pracowników pracuje z domu – powiedział Lars Jensen, prezes agencji SeaIntelligence Consulting.

Nie jest to jednak tak dobra wiadomość dla pracowników.

- Jeżeli większość pracy może być wykonywania zdalnie to przeważnie oznacza, że może być ona też zautomatyzowana. Prze ten proces w ciągu najbliższych 3-5 lat z globalnej żeglugi zniknie 40 tys. miejsc pracy – dodaje Jansen.

Pandemia przyspieszyła cyfryzację branży, naciskając na dalsze ułatwienie wielu ręcznych procesów, których ukończenie zajęło kilka dni. Praca w domu z powodu blokad i zwiększających się środków bezpieczeństwa stała się nową normą w dobie rosnącej niepewności.

W związku z tym obserwujemy liczne inicjatywy mające na celu digitalizację operacji i zwiększenie wydajności poprzez wprowadzenie inteligentnych portów, inteligentnych kontenerów i inteligentnych statków.

Jednym z najważniejszych wysiłków jest wycofanie papierowego listu przewozowego i zastąpienie go elektronicznym odpowiednikiem (eBL).

Stowarzyszenie Digital Container Shipping Association (DCSA) podjęło inicjatywę umożliwiającą otwartą współpracę niezbędną do osiągnięcia pełnego przyjęcia eBL.

W ramach tego posunięcia DCSA chce opracować standardy open source dla niezbędnych warunków prawnych, a także definicje i terminologię, aby ułatwić komunikację między klientami, przewoźnikami kontenerowymi, organami regulacyjnymi, instytucjami finansowymi i innymi interesariuszami z branży.

Zgodnie z modelowaniem finansowym DCSA, szacuje się, że branża może potencjalnie zaoszczędzić ponad 4 miliardy dolarów rocznie, jeśli chociaż połowa z firm będzie korzystać z eBL.

Automatyzacja operacji poprzez cyfryzację była jednym z głównych problemów siły roboczej w sektorze żeglugi, ponieważ pojawiły się obawy, że wiele miejsc pracy może stać się przestarzałe.

Z drugiej strony istnieje rosnąca potrzeba przekształcenia i poprawy równowagi między życiem zawodowym a prywatnym pracowników, zwłaszcza marynarzy, którzy najbardziej ucierpieli podczas pandemii, ponieważ ich pracy nie można było wykonywać zdalnie.

Dlatego wprowadzenie większej automatyzacji poprzez bardziej wyrafinowaną technologię na pokładzie statków i w całym łańcuchu dostaw niekoniecznie musi być złą rzeczą, ponieważ stworzone zostaną nowe rodzaje miejsc pracy dla pracowników obsługujących technologię przyszłości.

Bollore Logistics
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34362,00 $ tona 0,20% 15 wrz
 Cynk 3051,00 $ tona 1,23% 15 wrz
 Aluminium 2867,00 $ tona 0,74% 15 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.