GAZ-SYSTEM zdecydował, że usługi Inspektora Bezpieczeństwa Żeglugi (ang. Marine Warranty Surveyor) dla prac na Morzu Bałtyckim będzie świadczyć firma Germanischer Lloyd Industrial Services GmbH, która jest częścią międzynarodowej grupy DNV GL.
W ramach świadczenia usług nadzoru wykonawca zapewni udział inspektorów należących do Stowarzyszenia Morskich Inspektorów Bezpieczeństwa Żeglugi (ang. The Society of Offshore Marine Warranty Surveyors). Zadaniem inspektorów będzie zarówno weryfikacja dokumentacji projektowej i planów pracy pod względem zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi, jak również bezpośredni nadzór w miejscach realizacji prac, związanych z budową gazociągu podmorskiego. Pełnienie tego nadzoru jest jednym z warunków zawartego przez GAZ-SYSTEM ubezpieczenia inwestycji – obejmującego wszystkich jej uczestników (polisa typu WELCAR). Głównymi obszarami zainteresowania inspektorów będą m.in. akceptacja i dopuszczanie jednostek pływających, transport morski, operacje przeładunkowe, układanie gazociągu na dnie morskim oraz budowa tuneli w rejonie linii brzegowej w Polsce i Danii.
Umowa na usługi Inspektora Bezpieczeństwa Żeglugi już obowiązuje. Oferta firmy DNV GL została wybrana w wyniku wieloetapowego procesu zakupowego obejmującego m.in. procedurę Zapytania o Informację oraz późniejsze negocjacje z oferentami, wśród których były firmy ze światowej czołówki w tego typu usługach.
W ostatnim czasie GAZ-SYSTEM podpisał także umowę z firmą Delta Energy Services AS, której inspektorzy w imieniu GAZ-SYSTEM sprawują nadzór nad jakością produkcji i dostaw rur na potrzeby projektu Baltic Pipe. Weryfikacja obejmuje m.in. kwestię zgodności technicznej i jakościowej zarówno z wymaganiami GAZ-SYSTEM, jak i ze standardami międzynarodowymi. Kontrola dotyczy wielu etapów całego procesu, w tym wytopu stali, walcowania blach, produkcji rur, nanoszenia na nie odpowiednich powłok oraz transportu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii