PMK
Według najnowszych badań Międzynarodowej Izby Żeglugi (ICS) incydenty niestosowania się do przepisów IMO i MOP na statkach spadły o 25% w ciągu ostatniego roku.
Informacje zostały zebrane za pośrednictwem użytkowników oprogramowania ISF Watchkeeper, które śledzi ponad 25 milionów godzin pracy na statkach podejmowanej co miesiąc przez marynarzy.
Statystyki pochodzą z internetowej wersji oprogramowania i reprezentują dane pozyskane z 4000 statków działających na całym świecie.
- Zauważamy pozytywny trend. Marynarze nadal wydają się w stanie zarządzać ustaleniami dotyczącymi pracy na statku zgodnie z przepisami IMO i MOP podczas pandemii COVID-19 - poinformowało ICS.
Oprogramowanie ISF Watchkeeper zostało po raz pierwszy wprowadzone na rynek w 1997 roku i zostało wykorzystane przez Izbę do monitorowania globalnych danych dotyczących pracy i odpoczynku marynarzy.
Stosuje się go na ponad 8 000 statków w celu zapewnienia ich operatorom dowodów zgodności z przepisami międzynarodowymi wymaganymi przez ich państwa bandery i kontrolę państwa portu.
- Od początku roku marynarze borykają się z poważnymi wyzwaniami z powodu pandemii COVID-19, a trudności wpływające na zmiany załogi tylko pogarszają tę sytuację - powiedział Guy Platten, sekretarz generalny Międzynarodowej Izby Żeglugi.
- Dobrze jest widzieć, że pomimo wszystkich wyzwań wydaje się, że marynarze wciąż są w stanie uzyskać niezbędny odpoczynek, którego potrzebują, oraz przerwy, na które zasługują, aby złagodzić zmęczenie. Wyniki te potwierdzają, że światowa społeczność wysyłkowa w dalszym ciągu docenia znaczenie bezpiecznych praktyk pracy – dodał.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych