PMK
W poniedziałek Japonia wystosowała drugą skargę do Światowej Organizacji Handlu (WTO) dotyczącą wsparcia Korei Południowej dla przemysłu stoczniowego, intensyfikując spór między dwoma krajami azjatyckimi.
W swoim zgłoszeniu Japonia stwierdziła, że 1 stycznia złożyła skargę do Korei Południowej w sprawach związanych z rozwojem, produkcją, marketingiem i sprzedażą statków handlowych. Japonia rozesłała go do innych członków WTO w poniedziałek.
Dwóch największych azjatyckich sojuszników Waszyngtonu jest uwikłanych w pogłębiający się spór polityczny i gospodarczy, który wybuchł w związku z pracą przymusową podczas drugiej wojny światowej.
Koreańskie firmy stoczniowe i spedycyjne przeszły w ostatnich latach ogromną restrukturyzację w związku ze spowolnieniem globalnego popytu i rosnącą konkurencją ze strony Chin.
Japonia stwierdziła, że zakwestionowane środki obejmują pożyczki poniżej kosztów rynkowych i napływ kapitału, pożyczki i gwarancje zwrotu na warunkach, które nie są uzasadnione z handlowego punktu widzenia i nieuczciwe subsydia dla statków spełniających normy ochrony środowiska.
Skarga odzwierciedla złożoną przez Japonię skargę do WTO w listopadzie 2018 roku, która miała również na celu koreańskie środki pomocy stoczniowcom, w tym finansowanie umożliwiające im kontynuowanie działalności w przedłużonych okresach niskich cen.
Japonia i Korea Południowa mają 60 dni na „konsultacje” w celu rozstrzygnięcia sporu, po czym Japonia może poprosić WTO o rozstrzygnięcie sporu. Obaj są nadal technicznie w trakcie konsultacji w sprawie skargi z 2018 r.
W szerszym sporze Japonia rozwścieczyła Koreę Południową planem „normalizacji” procedur handlowych, skutecznego ograniczenia eksportu do Korei Południowej i wzniesienia bariery, która mogłaby zakłócić globalną podaż półprzewodników.
Nastąpiło to po orzeczeniu sądu w Korei Południowej z 2018 roku, że który nakazał japońskim firmom wypłatę odszkodowań Koreańczykom zmuszonym do pracy w japońskich fabrykach podczas okupacji Japonii na Półwyspie Koreańskim w latach 1910–1945.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych