PMK
W poniedziałek Japonia wystosowała drugą skargę do Światowej Organizacji Handlu (WTO) dotyczącą wsparcia Korei Południowej dla przemysłu stoczniowego, intensyfikując spór między dwoma krajami azjatyckimi.
W swoim zgłoszeniu Japonia stwierdziła, że 1 stycznia złożyła skargę do Korei Południowej w sprawach związanych z rozwojem, produkcją, marketingiem i sprzedażą statków handlowych. Japonia rozesłała go do innych członków WTO w poniedziałek.
Dwóch największych azjatyckich sojuszników Waszyngtonu jest uwikłanych w pogłębiający się spór polityczny i gospodarczy, który wybuchł w związku z pracą przymusową podczas drugiej wojny światowej.
Koreańskie firmy stoczniowe i spedycyjne przeszły w ostatnich latach ogromną restrukturyzację w związku ze spowolnieniem globalnego popytu i rosnącą konkurencją ze strony Chin.
Japonia stwierdziła, że zakwestionowane środki obejmują pożyczki poniżej kosztów rynkowych i napływ kapitału, pożyczki i gwarancje zwrotu na warunkach, które nie są uzasadnione z handlowego punktu widzenia i nieuczciwe subsydia dla statków spełniających normy ochrony środowiska.
Skarga odzwierciedla złożoną przez Japonię skargę do WTO w listopadzie 2018 roku, która miała również na celu koreańskie środki pomocy stoczniowcom, w tym finansowanie umożliwiające im kontynuowanie działalności w przedłużonych okresach niskich cen.
Japonia i Korea Południowa mają 60 dni na „konsultacje” w celu rozstrzygnięcia sporu, po czym Japonia może poprosić WTO o rozstrzygnięcie sporu. Obaj są nadal technicznie w trakcie konsultacji w sprawie skargi z 2018 r.
W szerszym sporze Japonia rozwścieczyła Koreę Południową planem „normalizacji” procedur handlowych, skutecznego ograniczenia eksportu do Korei Południowej i wzniesienia bariery, która mogłaby zakłócić globalną podaż półprzewodników.
Nastąpiło to po orzeczeniu sądu w Korei Południowej z 2018 roku, że który nakazał japońskim firmom wypłatę odszkodowań Koreańczykom zmuszonym do pracy w japońskich fabrykach podczas okupacji Japonii na Półwyspie Koreańskim w latach 1910–1945.
Jak zabezpieczyć SWÓJ biznes na NIE SWOIM statku? Ubezpieczeniem OC Czarterującego
UWAGA: karalność za przestępstwa karnoskarbowe bez przedawnienia? - projekt przepisów
Czy W/NOR obowiązuje w roku 2021? - ubezpieczenie społeczne marynarzy pracujących pod banderą norweską
Charter na podróż – demurrage („The Eternal Bliss”)
Właściwość prawa a dochodzenie marynarskich roszczeń odszkodowawczych
Brexit a prawo angielskie
Ropa brent | 55,07 $ | baryłka | -0,04% | 04:57 |
Cyna | 22000,00 $ | tona | -2,85% | 22 sty |
Cynk | 2651,00 $ | tona | -2,07% | 22 sty |
Aluminium | 1975,00 $ | tona | -0,85% | 22 sty |
Pallad | 2353,75 $ | uncja | -0,58% | 04:58 |
Platyna | 1106,50 $ | uncja | -0,28% | 04:58 |
Srebro | 25,62 $ | uncja | 0,27% | 04:58 |
Złoto | 1853,00 $ | uncja | -0,12% | 04:58 |