PMK
Norsepower, fiński dostawca pomocniczych systemów napędu na wiatr dla statków, ukończył wspólny projekt z chińskim Szanghajskim Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) w celu opracowania energooszczędnego dwupaliwowego tankowca VLCC o nośności 300 000 dwt.
Projekt otrzymał zasadniczą aprobatę (AiP) od towarzystw klasyfikacyjnych Lloyd's Register i ABS. Oficjalne przekazanie certyfikatów odbyło się w czasie konferencji Marintec China w Szanghaju 4 grudnia, podczas której zaprezentowano projekty i specyfikacje statków.
W ramach projektu zainstalowano żagle wirnikowe Norsepower na tankowcu VLCC w celu poprawy wydajności paliwowej i zmniejszenia emisji.
Rozwiązanie Norsepower, które można zainstalować na nowych statkach lub istniejących jednostkach jest w pełni zautomatyzowane i wykrywa, gdy wiatr jest wystarczająco silny, aby zapewnić oszczędność paliwa. W tym momencie wirniki uruchamiają się automatycznie.
Oprócz VLCC, żagle rotorowe Norsepower zostały zainstalowane na trzech statkach, w tym M / S Estraden Bore, statku RoRo o pojemności 9700 ton, M / S Viking Grace, promie wycieczkowym zasilanym LNG oraz tankowcu Maersk Pelican o nośności 110 tys. dwt. Spowodowało to zmniejszenie ich emisji CO2 o około 5000 ton.
Norsepower rozpoczął także niedawno projekt dostawy żagla rotorowego na prom hybrydowy należący do duńskiej firmy żeglugowej Scandlines.
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu