W letnim okresie, który jest idealny na wszelkiego rodzaju rejsy, podróż promem staje się popularnym środkiem transportu. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez platformę internetową Vivanoda Polska jest czwartym najtańszym krajem w Europie do podróżowania promem.
Jumbo Offshore usunęło dwa monopale na tajskiej morskiej farmie wiatrowej Yunlin w Tajwanie. Załoga Jumbo Offshore wykonała pracę, wykorzystując swój statek dźwigowy Fairplayer, który przybył z Europy.
W Gdańsku odbyła się 5 czerwca uroczystość związana z trwającą budową fabryki morskich wież wiatrowych, które w przyszłości zostaną postawione na Morzu Bałtyckim i nie tylko. Farbyka Baltic Towers ma stać się nowoczesnym i innowacyjnym centrum produkcji zajmującym kluczową pozycję w budowie polskiego łańcucha dostaw dla branży offshore.
Polska firma ENMARO oraz holenderska Pondera Consult podpisały umowę o bliższej współpracy. Obie firmy zobowiązały się do wspólnego poszukiwania, definiowania i kierowania potencjalnymi projektami w branży morskiej energetyki wiatrowej w Polsce, wykorzystując swoje produkty i usługi jako konsorcjum.
Światowa Rada Żeglugi (World Shipping Council, WSC) z zadowoleniem przyjęła niedawne ogłoszenie zmian do Międzynarodowej Konwencji o Bezpieczeństwie Życia na Morzu (International Convention for the Safety of Life at Sea, SOLAS) przez Komitet Bezpieczeństwa Morskiego Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). Począwszy od 1 stycznia 2026 roku w życie wejdzie obowiązek zgłaszania wszystkich kontenerów utraconych na morzu, ustanawiając nowy standard bezpieczeństwa morskiego i ochrony środowiska.
Equinor sprzedaje PGNiG Upstream Norway AS (spółka zależna PGNiG) 19,5% udziałów w koncesjach wydobywczych PL 048E, obejmujących złoże Eirin, oraz PL 1201. Dzięki temu udział Equinor i PGNiG w tych koncesjach zostanie zrównoważony ze złożem Gina Krog.
W dniach 10-11 czerwca w Sopocie odbędzie się druga edycja Kongresu Polskie Porty 2030. Ogólnopolska konferencja skoncentrowana na sektorze portów i terminali, transporcie i logistyce morskiej, bezpieczeństwie, budownictwie i energetyce morskiej na stałe weszła do kalendarza branży i po raz kolejny będzie jednym z najważniejszych wydarzeń gospodarczych w regionie. Ostatnia szansa na rejestrację - https://kongrespolskieporty2030.gospodarkamorska.pl/rejestracja
Amerykański oddział australijskiej firmy dokonał 18 maja aktu chrztu USS Pierre. To ostatni okręt kontrowersyjnej klasy LCS (Littoral Combat Ship), która przez wielu specjalistów jest uważa za nieudaną. Mimo to Austal konsekwentnie kończy pracę nad tym przedsięwzięciem i niedawno ogłosił zatwierdzenie kontraktu na jednostki rozpoznawcze oznaczone jako T-AGOS-25.
Szczecin otwiera się coraz bardziej na wodę i choć stocznie okrętowe nie mają takiej pozycji jak kilka dekad temu, to wciąż wiele się na Pomorzu Zachodnim buduje. Głównie jachty, łodzie motorowe, czy bezemisyjne napędy dla branży marine. Szczecin - znany ze swojego portowego dziedzictwa i innowacyjnych przedsiębiorstw - staje się nowym centrum ekologicznej rewolucji w branży morskiej. Trzy lokalne firmy: mPower, Trident Boats i CS Kompozyty postanowiły połączyć swoje siły, aby wspólnie tworzyć nową linię ekologicznych jednostek.
Ogłoszony 15 marca br. wybór Naval Group jako dostawcy okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej Holandii (Koninklijke Marine) wywołał poruszenie wśród osób zajmujących się jak i zainteresowanych tematyką morską. Głośno niezadowolenie pokazywali także pozostali oferenci, którzy chcą walczyć o kontrakt. Ponadto już mówi się, że zakup jednostek od Naval Group może okazać się dla zamawiającego problematyczny.
Vard zbuduje zaawansowany trawler rybacki dla Havbryn AS
W Gdańsku odbędzie się Dzień Otwarty Morskiego Oddziału Straży Granicznej
Pierwsze trójstronne ćwiczenia straży przybrzeżnych z udziałem USA i Korei Płd.
Strajki paraliżują argentyńskie porty
Polska jednym z najtańszych europejskich krajów do podróży promem
Jumbo Offshore usuwa monopale w Tajlandii