Dogger Bank Wind Farm, największa na świecie morska farma wiatrowa będąca obecnie w budowie u wybrzeży Anglii, podpisała kontrakt z firmą Seaway7, częścią Grupy Subsea7, na czarter drugiej jednostki do instalacji turbin wiatrowych. Kontrakt obejmuje wykorzystanie specjalistycznej jednostki jack-up Seaway Ventus, która rozpocznie prace w połowie 2026 roku.
Dogger Bank Wind Farm podpisało umowę rezerwacji statku z Seaway7, będącego częścią Subsea7 Group. Umowa dotyczy czarteru drugiego statku do instalacji turbin, który wesprze trwającą realizację projektu morskiej farmy wiatrowej u wybrzeży Anglii.
Na niemieckiej części Morza Północnego zainstalowano pierwszą turbinę na morskiej farmie wiatrowej Borkum Riffgrund 3, która będzie miała moc 913 MW, stając się największym tego typu projektem w Niemczech. Projekt ten, zrealizowany bez subsydiów, uzyskał prawa do budowy w niemieckich aukcjach dla morskiej energetyki wiatrowej w latach 2017-2018 dzięki ofercie wynoszącej 0 euro/MWh, co było bezprecedensowe.
Huisman, renomowany dostawca specjalistycznego sprzętu dla branży morskiej, otrzymał kontrakt od Seaway7 na dostawę kompletnego zestawu do instalacji monopali dla jack-upa Seaway Ventus. System obejmuje chwytak, ramę do unoszenia oraz dwa zestawy podpór.
Globalnym liderem energetyki wiatrowej, zarówno na lądzie, jak i na morzu są Chiny. To właśnie na Państwo Środka przypada ponad połowa światowej mocy zainstalowanej w morskiej energetyce wiatrowej, zaś Chińczycy nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa.
Seaway 7, firma specjalizująca się w budowie sadowionych w dnie morskim farm wiatrowych, podała, że rozpoczęło się cięcie blach do budowy nowej jednostki typu jack-up. Ujawniono także jej nazwę.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO