30 czerwca 2025 r. w siedzibie Grupy Azoty Police odbyło się wydarzenie POLICE Logistics Hub – inicjatywa związana z rozbudową Portu Morskiego w Policach oraz stworzeniem nowoczesnego zaplecza logistycznego na potrzeby regionu i przemysłu. Spotkanie zgromadziło wielu przedstawicieli władz, zarządów spółek związanych z infrastrukturą i energetyką, partnerów biznesowych, przedstawicieli świata nauki, a także media i ekspertów branżowych.
Pociągi towarowe pierwszy raz w historii będą dojeżdżały do portu morskiego w Policach. Powstanie nowa linia kolejowa nr 437 oraz bocznica. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała wartą 201 mln zł umowę z wykonawcą inwestycji.
Grupa Azoty poinformowała o ponad 33 mln euro dofinansowania z UE na inwestycję realizowaną przez Port Morski Police. Prezes Grupy Azoty Police Andrzej Dawidowski podał, że spółka jest na końcowym etapie rozmów dot. zainwestowania przez inne podmioty w Policach w budowę baz przeładunkowych.
Pociągi towarowe pierwszy raz w historii będą dojeżdżały do portu morskiego w Policach. Powstanie nowa linia kolejowa nr 437 oraz bocznica. Ogłoszony został przetarg na wyłonienie wykonawcy prac. Inwestycję zrealizujemy wspólnie ze spółką Zarząd Morskiego Portu Police.
Na stronach Rządowego Centrum Legislacji w środę opublikowano projekt rozporządzenia Rady Ministrów ws. przyjęcia planu zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych portu morskiego w Policach (woj. zachodniopomorskie). Aktualnie taki plan nie obowiązuje.
W czwartek, 22 grudnia, odbędzie się uroczyste przyjęcie pierwszej dostawy gazu do terminalu w Policach. Oznacza to, że nowa inwestycha Portu w zachodniopomorskim rozpocznie funkcjonowanie.
List intencyjny na rzecz budowy Zachodniopomorskiej Doliny Wodorowej podpisano w poniedziałek na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie. Jej celem jest nawiązanie współpracy i podjęcie działań zmierzających do budowy i rozwoju gospodarki wodorowej.
Unia Europejska dofinansuje prace studyjne dotyczące projektu zgłoszonego przez Port Police. Obejmuje on m.in. budowę węzła kolejowego wraz z infrastrukturą techniczną w ramach realizacji linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police - poinformowała we wtorek Grupa Azoty.
Firma Multiconsult Polska podpisała z PKP PLK S.A. umowę na opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie rozbudowy infrastruktury kolejowej linii kolejowej nr 406. Ma ona zostać połączona z Portem Morskim Police. Inwestycja będzie realizowana w ramach projektu „Budowa połączenia kolejowego do Portu Morskiego Police”, będącego częścią projektu pn.: Prace przygotowawcze dla wybranych projektów”. Wartość umowy na projekt dokumentacji to ok. 4,2 mln zł, natomiast wstępna wartość inwestycji szacowana jest na 122 mln zł.
Do nabrzeży portu morskiego w Policach przybił w niedzielę największy w jego historii zbiornikowiec. Jednostka zabierze na swój pokład ładunek blisko 14 tys. ton amoniaku wyprodukowanego w Grupie Azoty Zakłady Chemiczne Police.
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki