Przy nabrzeżu terminalu HES Gdynia Bulk Terminal w Porcie Gdynia cumuje wyjątkowy statek. Masowiec Pyxis Ocean to jedna z niewielu jednostek na świecie, które za pomocą dwóch stalowo-kompozytowych żagli wykorzystują energię wiatru do wspomagania konwencjonalnego napędu. Dzięki temu wyraźnie spada zużycie paliwa, a co za tym idzie – emisje CO2.
Firma konsultingowa zajmująca się inżynierią morską opartą na symulacjach BAR Technologies (BARTech) otrzymała od towarzystwa klasyfikacyjnego DNV pełny certyfikat projektu homologacji typu (TADC) dla swojej technologii napędu wiatrowego.
W wieku 90 lat zmarł w swoim domu w Brec'h w Bretanii Kanadyjczyk Mike Birch. Do historii żeglarstwa przeszedł mając 47 lat jako zwycięzca niezwykle zaciętej, pierwszej edycji regat Route du Rhum w 1978 roku.
Norweski armator Odfjell Tankers odebrał pierwszy z czterech chemikaliowców ze stali nierdzewnej z chińskiej stoczni Hudong-Zhonghua. Przekazanie jednostki Bow Orion odbyło się 26 sierpnia.
Przed nami II edycja wyjątkowego konkursu fotograficznego "Logistyczne Migawki - Cztery Pory Roku". Ma on formułę otwartą i jest skierowany do wszystkich interesujących się fotografią, którzy chcieliby zmierzyć się z tematem związanym z szeroko pojętą branżą logistyczną. Na laureatów czekają fantastyczne nagrody!
Z raportu, w którym sklasyfikowano 3194 statki wynika, że zaledwie 50 jednostek przekroczyło granicę 50 punktów. W top 10 aż dziewięć statków to jednostki norweskie.
Żeglarstwo jako dyscyplina olimpijska
Czystsze spaliny ze statków mogą ocieplać klimat?
Wiatr wieje od Wschodu. Chiny liderem produkcji turbin wiatrowych
Rozpoczęto postępowania w sprawie linii kablowych dla MFW Bałtyk III
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Chiny. Promy i ro-paxy mają zapełnić lukę w marynarce wojennej. Szykowane do inwazji na Tajwan?