W Maciejowicach została podpisana 30 stycznia br. umowa na przebudowę wału przeciwpowodziowego prawobrzeżnej doliny Wisły na odcinku Bączki – Antoniówka Świerżowska. Zadanie jest kontynuacją rozbudowy wałów przeciwpowodziowych o łącznej długości blisko 27 km.
Zakończyły się prace związane z modernizacją toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra i budową nowych wysp na Zalewie Szczecińskim. Dzięki inwestycji maksymalne dopuszczalne zanurzenie statków, zawijających do Szczecina, zwiększy się z 9,15 m do ok. 11 m.
W Porcie Hamburg zakończyło się pogłębianie toru wodnego na rzece Łaba.
W czwartym kwartale 2020 roku przeładunki morskie w porcie w Hamburgu rozwijały się bardziej pozytywnie niż oczekiwano. I tak łączne przeładunki morskie osiągnęły w czwartym kwartale z wynikiem plus 3 procent nawet lepszy wynik niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, zaś przeładunki kontenerowe były na poziomie jedynie o 1,2 procenta niższym. Ogólnie jednak wynik przeładunkowy za cały rok 2020 pozostaje na poziomie 126,3 mln ton (-7,6 %) poniżej dobrego wyniku z roku poprzedzającego, który wyniósł 136,6 mln ton.
Dwie sztuczne wyspy powstają na Zalewie Szczecińskim z urobku wydobytego przez pogłębiarkę CSD Amazone. To element prac przy pogłębianiu do 12,5 metra toru wodnego Świnoujście-Szczecin.
Trzecia uzupełniająca procedura planowania rozbudowy toru wodnego dolnej i zewnętrznej Łaby została zakończona.
Ponad 800 mln zł na inwestycje planuje wydać do 2025 r. spółka PKP LHS zarządzająca szerokotorową linią kolejową od Hrubieszowa w Lubelskiem do Sławkowa na Śląsku. Powstanie na niej m.in. nowoczesny system sterowania ruchem.
Co dziesięć lat, w którymś z polskich portów morskich o podstawowym znaczeniu grają larum. Dojazd lądem nie nadąża za możliwościami transportu morzem. Wzrost przeładunków sprawia, że trasy, tak drogowe jak i kolejowe zwężają swoją przepustowość do nitek komunikacyjnych, bez połączeń alternatywnych. Po Gdańsku, którego port znacząco odbudował swoje połączenia lądowe, teraz grają na trwogę w Gdyni.
Do nabrzeży portu morskiego w Policach przybił w niedzielę największy w jego historii zbiornikowiec. Jednostka zabierze na swój pokład ładunek blisko 14 tys. ton amoniaku wyprodukowanego w Grupie Azoty Zakłady Chemiczne Police.
Choć w Polsce prym wiodą porty z Trójmiasta oraz Szczecina i Świnoujścia, nie można zapominać także o mniejszych graczach na rynku. Sprawdziliśmy, jak mniejsze przystanie radziły sobie w I półroczu.
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Grupa Orlen przeznaczy 85 mld zł na zielone inwestycje w energetyce do 2030 r.
„Falami pisane” czyli Wspólne Świętowanie WISTA Poland i Stowarzyszenia Kapitanów Żeglugi Wielkiej
Kolejny incydent z mostem w USA. Barka zalicza kolizję na rzece w Teksasie
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Michał Kaczerowski
Statek który uderzył w most w Baltimore miał wcześniej awarie? Są pierwsze wyniki śledztwa