Każda jednostka pływająca po otwartych akwenach powinna mieć ubezpieczenie H&M, choć nie są to ubezpieczenia stricte obowiązkowe. Ubezpieczenie casco (H&M) mają zarówno jednostki przybrzeżne, jak holowniki, barki, dźwigi pływające pontony, jak również znacznie większe statki pełnomorskie typu tankowce, kontenerowce, samochodowce, chemikaliowce, promy czy też potężne statki pasażerskie.
Uniwersytet w Göteborgu stracił podwodnego drona pod lodowcem szelfowym Antarktyki. Była to jedna z niewielu na świecie maszyn przystosowanych do prowadzenia badań w tamtejszych warunkach.
Ponad jedną trzecią swojej objętości straciły szelfowe lodowce Grenlandii – donosi międzynarodowy zespół ekspertów. Główna przyczyna to wzrost temperatury okolicznej wody.
Grupa naukowców z Centrum Badań Regionów Zimnych im. Alfreda Jahna Uniwersytetu Wrocławskiego (UWr) bada miejsca, w których można się spodziewać w przyszłości wysokiego ryzyka wystąpienia fal tsunami. Naukowcy planują przygotowanie dla lokalnych społeczności rekomendacji, jak złagodzić skutki geozagrożeń w związku ze zmianami klimatu.
"W ostatnich dekadach Morze Bałtyckie zaczęło się odradzać, ale w jego obrębie wciąż obecne są niekorzystne zjawiska. Rosną beztlenowe pustynie, nasilają się zakwity sinic, zaś inżynieryjne prace podwodne podnoszą z dna toksyny, które ostatecznie trafiają do łańcucha pokarmowego", powiedział prof. Lech Kotwicki z PAN.
Sojusz Na Rzecz Czystej Arktyki wyraził zdziwienie, że Komitet Ochrony Środowiska Morskiego MEPC 80 nie podjął zdecydowanych działań aby ocalić Arktykę przed wpływem globalnej żeglugi. Żeglugowcy zdają się nie dostrzegać w pełni zagrożenia jakie płynie z coraz intensywniejszego wykorzystania w handlu i turystyce północnych szlaków morskich.
Zmiany klimatu zbierają żniwo wśród ludzi, gospodarek i środowiska w Europie, która jest najszybciej ocieplającym się kontynentem na świecie. Rok 2022 upłynął pod znakiem ekstremalnych upałów, susz i pożarów - podała w raporcie Światowa Organizacja Meteorologiczna (WMO).
Światowa Organizacja Meteorologiczna (WMO) opublikowała nowy raport, w którym pisze o kolejnych skutkach ocieplenia klimatu. Organizacja publikuje tego typu raporty każdego roku. Umieszcza w nich dane odnośnie wskaźników klimatycznych i ich wpływu.
Laura Bassi, włoski lodołamacz przewożący naukowców prowadzących badania na Antarktydzie, dopłynął dalej na południe niż jakikolwiek statek wcześniej. Było to możliwe przez cofanie się lodu wokół biegunów.
Według danych z cząstkowego raportu Światowej Organizacji Meteorologicznej o stanie globalnego klimatu, rok 2022 może być ósmym z rzędu najcieplejszym rokiem w historii pomiarów i to pomimo „chłodzącego” wpływu La Niña. Pierwszego dnia, odbywającego się w Egipcie szczytu COP27, eksperci WMO przypomnieli, że tylko w tym roku ekstremalne fale upałów, susze i niszczycielskie powodzie dotknęły miliony ludzi na całym świecie i spowodowały miliardowe straty.
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW17'24 i CW18'24
Czarter jednostek typu jack-up. Zasady zatrudniania statków instalacyjnych wyjaśnia Maciej Olczak, Prezes ENMARO
Wszczęto postępowanie w sprawie wydania DŚU dla budowy zakładu produkcji łopat do turbin wiatrowych firmy Vestas
Michał Dąbrowski prezesem Agencji Rozwoju Przemysłu
Kolejna wizyta ITS Luigi Rizzo w Porcie Gdynia. Włoska fregata chroni polskie wybrzeże
Od maja 2028 roku w Australii będzie obowiązywał zakaz eksportu żywych owiec drogą morską