Historycy ustalili, że luksusowe wnętrza art déco na przedwojennym statku „Piłsudski” zostały przebudowane a część dzieł sztuki zdjęto ze statku i wywieziono poza stocznię. Wcześniej uważano, że uległy one zniszczeniu w nalotach Luftwaffe. Wyniki badań zostaną opublikowane w książce i zaprezentowane na wystawie w 2026 roku.
Szefowie MON i MSWiA ogłosili w środę plan aktywowania operacji „Horyzont”, w której weźmie udział m.in. do 10 tys. żołnierzy Wojska Polskiego. Operacja od piątku obejmie cały kraj. Ma ona zapobiegać aktom sabotażu i dywersji.
Federalna Komisja Morska USA, regulator rynku żeglugi liniowej, ogłosiła zawarcie porozumień ugodowych z Hyundai Glovis Co. Ltd. oraz Olympiad Line LLC (NVOCC Olympiad), dotyczących naruszeń przepisów Shipping Act. Obie firmy zgodziły się na zapłatę kar cywilnych, nie przyznając się jednocześnie do winy.
Brytyjskie Ministerstwo Obrony poinformowało o wykryciu rosyjskiego okrętu szpiegowskiego blisko wód terytorialnych państwa, na północ od Szkocji. Była to kolejna, zauważona podejrzana aktywność na wodach Morza Północnego.
Polscy pracownicy, zatrudnieni na budowach Equinora, mieli być zmuszani do wstępowania do norweskich związków zawodowych. Według wtorkowego wydania dziennika „VG” agencje pracy miały wpisywać ten wymóg do umów o pracę, a część osób zapisywano automatycznie.
Do ponad 20 mld USD do 2035 r. wzrośnie globalny rynek transportu morskiego w kontenerach chłodniach. Głównymi beneficjentami dynamicznie rozwijające się rynku globalnego są operatorzy z UE. Armatorzy europejscy zwiększają więc zdolności transportowe statków o miejsca na pokładach, ilość przyłączy dla kontenerów chłodni oraz oczywiście moc urządzeń zasilających. Również terminale kontenerowe wciąż zwiększają swoje zdolności obrotu kontenerami chłodniami.
Szantung, chińska prowincja znana z gospodarki opartej na rybołówstwie morskim, w ostatnich latach aktywnie buduje farmy morskie. W 2024 r. wyprodukowano w niej żywność wartości 14 mld USD podała agencja Xinhua.
Polska energetyka wchodzi w dekadę decyzji – takich, które zdefiniują bezpieczeństwo, konkurencyjność i tempo zielonej transformacji na lata. O tym, jak połączyć ambicje klimatyczne z realizmem gospodarczym, rozmawiano podczas 42. EuroPOWER & OZE POWER, które odbyło się w Warszawie pod przewodnictwem dr. Leszka Juchniewicza, Przewodniczącego Rady Programowej, Macieja Bando, Współprzewodniczącego Rady Programowej oraz Piotra Rutkowskiego, Sekretarza Rady.
Tylko około 30% kosztów w projekcie budowy morskiej farmy wiatrowej związane jest z jednostką instalacyjną. Cała reszta opiera się w dużej mierze na wykorzystaniu podwykonawców, w tym lokalnych, co jest szansą na rozwój local content – mówi Piotr Żeglarski, Business Development Manager w Seaway 7.
Sam fakt, że Ocean Winds jako pierwszy deweloper morskich farm wiatrowych podpisał kontrakt z polską firmą jako dostawcą Tier 1 świadczy o tym, że polski łańcuch dostaw jest już gotów do tego, żeby odgrywać większą rolę – mówi Kacper Kostrzewa, Dyrektor Zarządzający Ocean Winds w Polsce.
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku