Od kilku tygodni postępuje rozbiórka byłego okrętu podwodnego, który od 2004 do 2017 służył w Dywizjonie Okrętów Podwodnych 3. Flotylli Okrętów polskiej Marynarki Wojennej. Nastąpił ważny etap tych prac, gdyż częściowo rozmontowany kadłub został wyciągnięty z wody i postawiony na nabrzeżu. Tę trudną operację wykonała spółka Albatros.
Przy nabrzeżu Kanału Kaszubskiego w Gdańsku trwa złomowanie dawnego okrętu podwodnego typu Kobben, który jako ORP Kondor w latach 2004-2017 służył pod biało-czerwoną banderą. To zawsze jest smutny moment dla miłośników tematyki okrętowej, a szczególnie byłych marynarzy przed laty tworzących jego załogę. Wiele elementów dawnego "podwodniaka" pójdzie na złom bądź recyklingu, choć niektóre mają zostać zachowane jako pamiątki.
Wycofany w 2017 roku ze służby ex-ORP Kondor (297) jednak nie podzieli losu bliźniaczego Sokoła, który ma stać się atrakcją turystyczną. Po zakupie i zacumowaniu w Górkach Zachodnich pojawiła się informacja, że jednostka zostanie pocięta na przysłowiowe żyletki.
Znajdujący się od sierpnia br. w Górkach Zachodnich były okręt podwodny polskiej Marynarki Wojennej wciąż oczekuje na swój dalszy los. Pojawiła się nietypowa koncepcja jego wykorzystania jako turystycznej atrakcji, choć niekoniecznie w Polsce.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO