Pięć krajów byłego ZSRS przeprowadzi w lipcu br. wspólne ćwiczenia wojskowe nad Morzem Kaspijskim bez udziału Rosji; budzi to zaniepokojenie Moskwy - poinformował redagowany w Berlinie portal bne IntelliNews. Jak dodano, ma to prawdopodobnie związek z rozwojem Korytarza Środkowego.
Republika Kirgistanu przystąpiła do Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). Agencja wchodząca w skład Organizacji Narodów Zjednoczonych, odpowiedzialna za regulację żeglugi, liczy obecnie 176 państw członkowskich. Jest to o tyle interesująca sytuacja, że to kolejny członek będący krajem śródlądowym, pozbawionym dostępu do morza.
Rosyjski zakaz eksportu benzyn nie wywoła szoku na polskim rynku paliw - ocenia analityk portalu e-petrol.pl Jakub Bogucki. Jego zdaniem zakaz nie wpłynie istotnie na globalny bilans paliw, ponieważ nie jest szczelny.
Władze Rosji ogłosiły we wtorek zakaz eksportu benzyny, który ma obowiązywać przez pół roku, poczynając od 1 marca. Wstrzymanie sprzedaży paliwa na rynki zagraniczne ma ułatwić konserwację rafinerii i zaspokoić rosnący popyt konsumentów na rynku wewnętrznym.
Z powodu importu równoległego do Rosji, mającego na celu omijanie sankcji nałożonych na ten kraj, w postsowieckich krajach Azji Centralnej oraz Zakaukazia brakuje powierzchni magazynowej; jej deficyt szacowany jest na milion metrów kwadratowych - poinformowała we wtorek uzbecka sekcja portalu Radia Swoboda.
Kazachstan jest gotów zwiększyć dostawy ropy naftowej do Niemiec - ogłosił w czwartek w Berlinie prezydent Kazachstanu Kasym-Żomart Tokajew po rozmowach z kanclerzem Niemiec Olafem Scholzem.
Amerykański Departament Stanu i resort skarbu (finansów) ogłosiły w czwartek kolejny pakiet sankcji wobec niemal 120 rosyjskich podmiotów i osób z przemysłu zbrojeniowego, wydobywczego, energetycznego i technologicznego. Sankcje objęły też m.in. firmy z Kirgistanu zaangażowane w omijanie restrykcji.
Afgańskie szlaki handlowe służą jako strategiczne punkty przecięcia dla łańcuchów dostaw w Azji Centralnej. Nieprzerwany przepływ handlowy przez te międzynarodowe korytarze, nawet w czasach wojen i konfliktów, stanowi potwierdzenie ich olbrzymiego potencjału.
"Ogłaszając ten projekt w 2013 roku, Xi Jinping sprzedał odgrzewany kotlet: coś, co już istniało od ponad 20 lat, choć nie miało tak chwytliwej nazwy, czyli pomysł rozbudowy infrastruktury łączącej głównie kraje azjatyckie. Dobrym przykładem jest port Gwadar w Pakistanie, który powstał, zanim oficjalnie zaczęto mówić o nowym jedwabnym szlaku, jednak teraz port ten widnieje we wszystkich oficjalnych dokumentach jako efekt właśnie jedwabnego szlaku" - mówi dr hab. Michał Lubina z Uniwersytetu Jagiellońskiego.
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, umacnia pozycję w Azji Środkowej. W ostatnim czasie firma otworzyła swój pierwszy, własny oddział w Kazachstanie, który ma odpowiadać za obsługę klientów w całym regionie. Nowe biuro będzie też współpracować z klientami w Uzbekistanie, Turkmenistanie, Tadżykistanie oraz Kirgistanie.
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy