Sea Women of Melanesia to pierwsza w regionie Pacyfiku organizacja zajmująca się ochroną środowiska morskiego, złożona wyłącznie z kobiet. Jej członkinie to rdzenne mieszkanki Papui-Nowej Gwinei. Mają na koncie ponad 330 badań raf i pomogły zabezpieczyć tysiące hektarów w 25 rezerwatach morskich. W sierpniu br. panie z Sea Women of Melanesia zdobyły EquatorPrize 2025!
Statki zatruwają powietrze w miastach portowych. Rozwiązaniem jest elektryfikacja portów, jednak zaledwie cztery z 30 największych europejskich portów wybudowały większość potrzebnej infrastruktury.
Żaglowiec Fryderyk Chopin zwyciężył w klasie A drugiego etapu The Tall Ships Races (TTSR), z Dunkierki we Francji do Aberdeen w Szkocji – poinformowało w niedzielę PAP biuro prasowe regat. Drugie miejsce zajęła szczecińska brygantyna Kapitan Głowacki, a trzecie fregata Shabab Oman II.
Hanseatic Global Terminals (HGT) pomyślnie sfinalizował 10 marca przejęcie 60% udziałów w spółce CNMP LH od Seafrigo Group, która obsługuje terminal kontenerowy Atlantique we francuskim Hawrze. Pozostałe 40% udziałów w CNMP LH pozostanie w posiadaniu Seafrigo Group, firmy specjalizującej się w logistyce żywności w kontrolowanej temperaturze.
Mająca swoją siedzibę w Singapurze firma Ocean Network Express (ONE) poinformowała 17 grudnia br., że w przyszłym roku rozpoczyna obsługę trzech linii transatlantyckich, łączących porty w państwach Europy Zachodniej.
Ocean Winds informuje o intensywnych pracach przygotowawczych w związku z rozwojem branży offshore wind we Francji. Statek Rotra Mare zawinął do Saint-Nazaire w czwartek 5 grudnia, przewożąc pierwsze łopaty turbin wiatrowych, które wyposażą morską farmę wiatrową Yeu et de Noirmoutier nieopodal departamentu Wandea. Jest to ważny kamień milowy w budowie kolejnej tego rodzaju infrastruktury na francuskich wodach. Jej uruchomienie ma nastąpić pod koniec 2025 roku.
Porty na całym świecie łączą siły włączające się w politykę dekarbonizacji transportu. Programy modernizacyjne wykorzystywane są do budowania przewagi konkurencyjnej. Jednym z nich jest WPCAP (World Ports Climate Action Program), realizowany w ramach pięciu grup roboczych. Zarządy portów i instytucje z nimi współpracujące łączą wiedzę na temat najnowszych osiągnięć technicznych i technologii, opracowują wspólne projekty, kreują politykę dekarbonizacji z udziałem armatorów i operatorów terminali. W żadnym z pięciu projektów nie m
W siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia odbyło się Wojewódzkie Forum Ochrony Infrastruktury Krytycznej, wraz z Konwentem Dyrektorów Wydziałów Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędów Wojewódzkich. W jego trakcie przedstawiciele władz samorządowych, branży portowej i instytucji związanych z szeroko rozumianym bezpieczeństwem rozmawiali na temat współczesnych wyzwań w zakresie ochrony infrastruktury krytycznej, w tym morskiej.
W niniejszym opracowaniu przyjrzymy się niezwykle istotnemu aspektowi obowiązywania Reguł w angielskim systemie prawnym – organizacji umów przewozu oraz rodzaju umów przewozowych, do których rzeczone Reguły będą miały zastosowanie.
Do floty Compagnie Fluviale de Transport (CFT), spółki zależnej Sogestran Group, włączono kolejną barkę do przewozu ładunków płynnych. Ceremonia chrztu odbyła się w środę 11 września w siedzibie CFT Mahieu w Hawrze, w obecności matki chrzestnej i ojca chrzestnego statku z Shell: Aliny Bolocan i Wahib Bensadia. Na chrzest podobnej jednostki w Gdańsku lub Szczecinie trudno liczyć.
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku