170 kilogramów kokainy przejęli celnicy w bułgarskim porcie Burgas nad Morzem Czarnem. Narkotyki ukryto w transportowanym z Ekwadoru kontenerze z bananami. Wolnorynkowa wartość skonfiskowanego ładunku oceniana jest na 6,8 mln dolarów.
Należący do rosyjskiego Łukoilu kombinat petrochemiczny Neftochim z siedzibą w bułgarskim Burgas zarobił w ciągu ostatniego roku ponad 1 mld euro dzięki udzielonemu przez UE zezwoleniu na import ropy z Rosji. Poinformowały o tym m.in. portal Politico, Ośrodek Badania Demokracji w Sofii oraz organizacja pozarządowa Global Witness.
Za rok nastąpi koniec importu rosyjskiej ropy dla petrochemicznego kombinatu Neftochim Burgas, będącego własnością rosyjskiego koncernu Łukoil, postanowił w czwartek parlament Bułgarii.
Bank Gospodarstwa Krajowego zainwestował w stosunkowo niewielki i nieco zaniedbany port w Burgas nad bułgarskim Morzem Czarnym. Plany są ambitne i są już w toku.
Bułgarski rząd oficjalnie pozbawił należący do rosyjskiego koncernu Łukoil kombinat petrochemiczny Neftochim-Łukoil licencji na używanie terminalu naftowego w porcie Rosenec pod miastem Burgas nad Morzem Czarnym. Od poniedziałku operatorem terminalu jest bułgarska państwowa firma Infrastruktura Portowa.
Bułgarski premier Nikołaj Nenkow przyznał po poniedziałkowej wizycie w Grecji, że z premierem Kyriakosem Micotakisem omawiał możliwość przewozu ukraińskiego zboża pociągami przez Bułgarię do greckich portów.
Parlament Bułgarii w trybie pilnym przyjął w piątek w pierwszym i drugim czytaniu ustawę o pozbawieniu rosyjskiego koncernu Łukoil koncesji na korzystanie z terminalu naftowego Rosenec na północ od Burgas nad Morzem Czarnym. Nowy akt prawny ma wejść w życie za dwa tygodnie.
Umowa podpisana przez firmę Bułgargaz i turecki koncern BOTAS to historyczne wydarzenie dla Bułgarii i wielki przełom dla Unii Europejskiej - powiedział w niedzielę bułgarski minister energetyki Rosen Christow cytowany przez agencję BTA.
Bułgarski rząd upoważnił w środę ministerstwo energetyki do rozpoczęcia negocjacji w sprawie wznowienia budowy ropociągu, łączącego port Burgas z greckim Aleksandrupoli. Rozmowy ze stroną grecką będą dotyczyć m.in. źródła finansowania projektu w celu jego zrealizowania do końca 2024 r. Rurociąg ma pozwolić na zastąpienie dostaw surowca z Rosji.
Porty Morza Czarnego i Azowskiego pełniły od zawsze ważną rolę w światowym systemie transportowym. Szeroki dostęp do zaplecza gospodarczego w postaci bogatego potencjału przemysłowo – rolniczego Ukrainy, południowo – zachodniej Rosji i państw Kaukazu powodowały, że właśnie przez porty regionu eksportowano przez dziesięciolecia w świat olbrzymie wolumeny istotnych dla światowej gospodarki towarów. Były to przede wszystkim zboża. Jednak produkty rolne nie były jedynymi ważnymi towarami eksportowymi.
Żeglarstwo jako dyscyplina olimpijska
Czystsze spaliny ze statków mogą ocieplać klimat?
Wiatr wieje od Wschodu. Chiny liderem produkcji turbin wiatrowych
Rozpoczęto postępowania w sprawie linii kablowych dla MFW Bałtyk III
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Chiny. Promy i ro-paxy mają zapełnić lukę w marynarce wojennej. Szykowane do inwazji na Tajwan?