8 lipca został uruchomiony pierwszy we Francji system cold ironing, dzięki któremu statki mogą być ładowane energią elektryczną z kei. W tym czasie agregaty prądotwórcze jednostki nie zanieczyszczają powietrza. System zostanie uruchomiony przez władze portu Marsylia Fos we współpracy z operatorem promowym La Meridionale.
System będzie dostępny od października, po sześciu miesiącach prac przy instalacji sieci zasilania i przystosowywania statków spółki - KALLISTE, GIROLATA i PIANA - tak, aby ich dieslowe generatory nie były dłużej potrzebne przy zawinięciach do portu.
Inicjatywa, poprzedzona kilkoma latami badań i współfinansowana przez rząd, pochłonęła 4,4 mln euro.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej