Kanclerz Niemiec Olaf Scholz zainaugurował w sobotę w Wilhelmshaven pracę pierwszego w Niemczech terminalu skroplonego gazu ziemnego. Dzięki temu i innym terminalom LNG zaopatrzenie energetyczne Niemiec ma stać się niezależne od rurociągów z Rosji.
Kanclerzowi, który pochwalił szybkie tempo realizacji projektu. w ceremonii towarzyszyli minister gospodarki Robert Habeck, minister finansów Christian Lindner oraz premier Dolnej Saksonii Stephan Weil.
- To jest teraz nowe niemieckie tempo, w którym rozwijamy infrastrukturę. Naszym celem jest całkowite zrekompensowanie utraty rosyjskiego gazu także w nadchodzącym roku - oznajmił kanclerz i dodał, że niemiecki rząd prowadzi ciągłe rozmowy z importerami gazu, a także wspiera zawieranie umów długoterminowych. Dodał też, że wyciągając wnioski z przeszłości kraj nie może być uzależniony od pojedynczych dostawców.
Przez terminal do sieci ma trafiać rocznie około 6% niemieckiego zapotrzebowania na gaz ziemny. Surowiec będzie pochodził w dużej mierze z Norwegii, USA, krajów Zatoki Perskiej oraz w niewielkiej części z Holandii i będzie wprowadzany do niemieckiej sieci przesyłu gazu od czwartku.
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych