Za 5 mln zł można nabyć niezwykłą nieruchomość w Juracie – stojący około 1,4 km od brzegu morza budynek, służący podczas II wojny światowej jako punkt obserwacyjny, może być nie lada atrakcją turystyczną lub niezwykłą przestrzenią eventową.
Wystawiona na sprzedaż nieruchomość to wybudowany w 1942 na Zatoce Puckiej obiekt, służący Niemcom jako punkt obserwacyjny dla działań podejmowanych w gdyńskiej torpedowni, oddalonej w linii prostej o ok. 13,5 km. Sam obiekt w Juracie jest zresztą nazywany potocznie torpedownią, choć stanowił jedynie element całego kompleksu. Można go nabyć za 5 mln zł.
Według ogłoszenia nieruchomość jest dobrze zachowana. Biuro nieruchomości White Wood, które zajmuje się sprzedażą, zapewnia, że mury i stropy obiektu są całe, na ścianach wciąż jest oryginalna cegła z lat 40-tych. Oczywiście jednak budynek wymaga nakładów inwestycyjnych, by przystosować go do nowej, potencjalnej funkcji. Ułatwia to jednak fakt, że poprzedni właściciele uzyskali pozwolenie na rozbudowę od Ministra Infrastruktury (wraz z postanowieniami Ministra Obrony Narodowej, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego i Ministra Gospodarki). Na mocy pozwolenia można rozbudować budynek, wzmocnić jego fundamenty, wybudować pomost dla małych łodzi, a także dodatkowe piętro, dzięki czemu powierzchnia obiektu miałaby wynosić docelowo 150 m2.
Co może powstać w obiekcie? Biuro White Wood Nieruchomości podsuwa pomysły stworzenia np. przestrzeni eventowej, bazy sportowo-rekreacyjnej, ale nie wyklucza także sprzedaży osobie prywatnej na jej użytek (choć nie może stanowić formalnego miejsca zamieszkania).
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych