Najnowszy zakup spółki Expom – komora lakierniczo-suszarnicza – to szczelne pomieszczenie wydzielone izolowanymi ścianami z materiałów o odporności ogniowej. Dzięki tej inwestycji zwiększą się możliwości produkcyjne malarni, która do tej pory była najmniej wydajnym elementem w procesie produkcji.
Zakup kabiny firmy SCITEEX z serii DIANA model PB-DB 1855 stawia Expom na poziomie technologicznym równym światowym potentatom. Komora doposażona jest m.in. w silną wentylację nawiewową, własny system grzewczy i sterowanie podzespołami wentylacji i systemu grzewczego pozwalające na wykonywanie cyklu lakierowania i późniejszego suszenia.
Dwie najbardziej charakterystyczne cechy kabiny to możliwość jej podziału na dwie równolegle pracujące strefy: malowania i suszenia, oraz poziomy przepływ powietrza.
Przesuwna ściana grodziowa pozwala na suszenie gotowych elementów, podczas gdy w drugiej części odbywa się w tym samym czasie proces nanoszenia powłok malarskich. Nie wykorzystując owego podziału mamy do dyspozycji całą przestrzeń, którą dysponujemy zgodnie z bieżącymi potrzebami – jako suszarnia lub malarnia.
Poziomy przepływ powietrza umożliwia, przy przemyślanym ułożeniu elementów wewnątrz kabiny, na malowanie wyrobów różnymi rodzajami farb lub różnymi kolorami bez konieczności opróżniania przestrzeni roboczej.
Wykorzystanie tak nowoczesnego urządzenia, jak kabino-suszarka lakiernicza, to bardzo duży krok naprzód, jeżeli chodzi o technologię wykonywania powłok malarskich, ale także znaczące polepszenie wydajności i warunków BHP w Expom.
Brak wpływu czynników zewnętrznych to jednocześnie brak elementów generujących typowe błędy powłok malarskich, takich jak np. wtrącenia i uszkodzenia mechaniczne czy brak odpowiedniej przyczepności wynikającej z niemożliwości zapewnienia odpowiednich warunków otoczenia.
Zwiększenie wydajności wynika przede wszystkim z możliwości suszenia elementów w temperaturach dochodzących do 60°C. Obecnie suszenie odbywa się przy 20-30°C, co wymusza czas schnięcia ≈ 10-12godzin. Dla 60°C są to tylko ≈ 2 godziny.
Niezwykle ważna jest także kwestia BHP. Praca w dobrze wentylowanym, oświetlonym i ogrzewanym miejscu pozwala malarzom/lakiernikom na pełne skupienie na wykonywanym zadaniu zgodnie z zaleceniami technicznymi i z zachowaniem najwyższego poziomu jakości. Dodatkowo są oni znacznie mniej narażeni na oddziaływanie bardzo szkodliwych substancji chemicznych zawartych w wyrobach malarskich.
Podstawowe parametry techniczne w/w kabiny to:
wymiary wewnętrzne: 18,0 x 5,0 x 5,0 m,
wentylacja pozioma - prędkość przepływu powietrza ≈0,5 m/s,
agregat wentylacyjno-grzewczy nawiewowy - wydajność 40 000 m3/h, moc grzewcza/moc silnika = 270/15 kW, czynnik grzewczy - gaz płynny propan - 1 szt.,
agregat wyciągowy - wydajność 40 000 m3/h, moc silnika 15 kW - 1 szt.,
rekuperator obrotowy odzysku ciepła (sprawność >60%) wraz z podstawą rekuperatora - 1 szt.,
filtracja świeżego powietrza: przedfiltry + filtry sufitowe (≈26 m3)
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej