30 listopada odbędzie seminarium otwarte w siedzibie Polskiego Rejestru Statków S.A., przy al. gen. J. Hallera 126 w Gdańsku. Spotkanie odbędzie się pod nazwą "Kodeks Polarny – statek w wymiarze arktycznym".
Osoby zainteresowane uczestnictwem w seminarium mogą zgłosić swój udział do 26 listopada, drogą mailową na adres imo@prs.pl lub telefonicznie pod numerem 58 75 11 387.
Porządek dzienny seminarium:
9.30-10.00 przybycie gości, kawa powitalna
10.00-11.30 wystąpienia pracowników Ośrodka ds. IMO
Obecnie obowiązujące w IMO przepisy dotyczące żeglugi na wodach polarnych – Beata Gałecka,
Aspekty dotyczące bezpieczeństwa żeglugi w Kodeksie Polarnym.
Polar Water Operation Manual – how to do it? – Hanna Słąba,
Środowisko Arktyki – charakterystyka, zagrożenia, ochrona. Aspekty dotyczące ochrony środowiska w Kodeksie Polarnym – Karolina Sypion,
Sprawy czynnika ludzkiego – zmiany do Międzynarodowej Konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania świadectw oraz pełnienia wacht, (STCW 1978) – Beata Gałecka
11.30-12.00 przerwa na kawę
12.00-13.15 wystąpienia zaproszonych Gości
Żegluga w lodach – regulacje prawne i wypadkowość: Założenia teoretyczne
i rzeczywistość – dr inż. kpt. ż. w. Tadeusz Pastusiak, Akademia Morska w Gdyni,
IAMU Model Course on Navigation in Polar Waters – przedstawiciel Akademii Morskiej w Gdyni,
wymiana poglądów, propozycje kolejnych tematów seminarium.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych