W dniach 18-21 kwietnia w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu odbył się załadunek pierwszego poziomu modułu mieszkalnego platformy Ivar Aasen. Konstrukcja trafi na pole wydobywcze na Morzu Północnym.
MSR Gryfia wykonała konstrukcję na zlecenie norweskiej firmy Apply Leirvik. Moduł o wadze 250 ton i wymiarach L:26 m, W:18, H:9 składa się z kilku pomieszczeń technicznych, których wyposażenie w przyszłości będą stanowić urządzenia do ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji części mieszkalnej platformy. W ramach zlecenia stocznia wykonała prace stalowe, a także pokryła spód konstrukcji warstwą aluminium, a jej ściany i wnętrze trzema warstwami farby w celu uzyskania trwałej ochrony antykorozyjnej.
Gotowy moduł został załadowany za pomocą dźwigu Maja na specjalną barkę o wymiarach 91,5 x 27,5 m, na której ustawiono stalowe podpory o wadze 250 t, które w przyszłości będą stanowiły podstawę do transportu całego kilkukondygnacyjnego modułu mieszkalnego platformy Ivar Aasen.
Platforma Ivar Aasen będzie pracować na polu wydobywczym o tej samej nazwie, znajdującym się w północnej części Morza Północnego. Ropa w tym miejscu została odkryta w 2009 r., a rozpoczęcie wydobycia zaplanowano na IV kwartał roku 2016. Zasoby pola Ivar Aasen szacowane są na około 210 mln baryłek ropy.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia ma już pewne osiągnięcia w zakresie produkcji offshore. Jest obecna w tej branży ponad 16 lat. Pierwszy kontrakt MSR Gryfii dotyczył budowy konstrukcji przeznaczonych na platformę wydobywczą na polu Asgard. Od tego czasu stocznia zrealizowała kilkadziesiąt projektów związanych z budową konstrukcji wyposażeniowych do platform wiertniczych, sekcji pokładów do platform czy konstrukcji ochronnych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii