Zakończył się konkurs na nazwę dla trzech promów BC Ferries budowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding, należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding S.A. Statki będą się nazywały Salish Orca, Salish Eagle i Salish Raven.
BC Ferries otrzymała ponad 7 tys. propozycji w ramach publicznego konkursu na nazwę dla swoich nowych jednostek. Trzech zwycięzców otrzymało bon na 500 dolarów na przewozy promowe. Nazwa została wybrany, by upamiętnić nazwę regionu, w którym będą pływać nowe statki – Salish Sea. Salish Sea to zespół arterii wodnych na pograniczu wschodniego wybrzeża Kanady i Stanów Zjednoczonych. To tam od 2017 promy będą pracować.
Podpisany pod koniec ubiegłego roku kontrakt obejmuje budowę trzech najnowocześniejszych w swojej klasie promów oraz ich dostawę do portu macierzystego. Promy napędzane będą pędnikami azymutalnymi z napędem elektrycznym. Źródłem energii będą dwupaliwowe zespoły prądotwórcze zasilane konwencjonalnym olejem napędowym lub gazem LNG. Taki napęd zapewni ekonomiczną eksploatację statków oraz niski poziom emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Statki zostały w całości zaprojektowane przez, należące do Holdingu Remontowa, biuro Remontowa Marine Design & Consulting. Spełniają zarówno wymogi klasyfikatora tj. Lloyd’s Register, pod którego nadzorem są budowane oraz agendy rządowej tj. Transport Canada. Promy obsługiwać będą zachodnie wybrzeże Kanady zabierając jednorazowo na pokład 150 samochodów oraz 600 pasażerów.
Główne parametry statków:
1. Długość całkowita – 107,20 m
2. Szerokość maks. – 24,00 m
3. Wysokość do pokładu głównego – 6,60 m
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym