pc
Rząd konsekwentnie realizuje program inwestycyjny w gospodarkę morską – powiedział w piątek w Szczecinie wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski. Podkreślił, że rząd uczynił ją jednym filarów polityki gospodarczej.
Jak powiedział dziennikarzom Witkowski, "po latach zastoju i odwracania się od morza PiS i rząd konsekwentnie odbudowuje potencjał stoczniowy, dostępność do polskich portów, wpiera rybołówstwo oraz te strategiczne i kluczowe projekty, jak np. przekop przez Mierzeję Wiślaną i budowę Portu Centralnego w Gdańsku, które zwiększą potencjał państwa polskiego na Bałtyku".
"Skala wielomiliardowych inwestycji finansowanych nie tylko z funduszy unijnych, ale przede wszystkim z budżetu państwa, czyli skierowanie strumienia pieniędzy rządowych na gospodarkę morską świadczy o tym, że to nie są czcze słowa" – podkreślał Witkowski.
"Rząd PiS konsekwentnie realizuje program inwestycyjny w gospodarkę morską, którą uczynił jedną z gałęzi i filarów swojej polityki gospodarczej" – mówił.
Zdaniem wojewody zachodniopomorskiego Tomasza Hinca ostatni rok był świetnym dla gospodarki morskiej na Pomorzu Zachodnim.
"To jest rekordowy rok dla szczecińskiego portu, jeśli chodzi o przeładunki i inwestycje. To jest wreszcie pierwszy po wielu latach świetny rok dla Polskiej Żeglugi Morskiej z bardzo dobrym wynikiem finansowym z ponad stumilionowym zyskiem. To jest świetny rok dla urzędu morskiego, który przygotowuje i wdraża inwestycje za ponad 1,7 mld zł" – wyliczał Hinc.
Uczestnicy konferencji wymieniali także m.in. pogłębienie do 12,5 m toru wodnego ze Świnoujścia do Szczecina. Za miesiąc ma być znany wykonawca inwestycji. Jak wielokrotnie podkreślali przedstawiciele branży morskiej, pogłębienie toru poprawi możliwości przeładunkowe szczecińskiego portu
Z kolei poseł PiS Krzysztof Zaremba odniósł się do kwestii budowy w Stoczni Szczecińskiej promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
"Budowa promu trwa. Zasadniczą jej częścią jest wykonanie projektów technicznego i wykonawczego; ten proces dobiega końca. Po tym można przystąpić do zamawiania części, blach, cięcia itd. To jest cały proces technologiczny" – powiedział Zaremba.
"Pytanie o termin, to jest pytanie do stoczni i do inwestora. Ja myślę, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy zobaczycie państwo twarde prace na pochylni w stoczni" – powiedział Witkowski dopytywany o konkretne daty.
Południowokoreańska stocznia odmawia budowy rosyjskiego tankowca
Polferries. Przegląd najważniejszych wydarzeń
Czarter na czas – zakończenie czarteru („in like good order”)
Statek do transportu wyrzutni rakiety kosmicznej powstaje w Szczecinie
Nowy prom Steny na linię Gdynia-Karlskrona odebrany
Pierwszy wodorowy holownik zwodowany
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 34250,00 $ | tona | 0,29% | 25 maj |
Cynk | 3749,00 $ | tona | -0,50% | 25 maj |
Aluminium | 2829,00 $ | tona | -1,77% | 25 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |