pc
Rząd konsekwentnie realizuje program inwestycyjny w gospodarkę morską – powiedział w piątek w Szczecinie wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski. Podkreślił, że rząd uczynił ją jednym filarów polityki gospodarczej.
Jak powiedział dziennikarzom Witkowski, "po latach zastoju i odwracania się od morza PiS i rząd konsekwentnie odbudowuje potencjał stoczniowy, dostępność do polskich portów, wpiera rybołówstwo oraz te strategiczne i kluczowe projekty, jak np. przekop przez Mierzeję Wiślaną i budowę Portu Centralnego w Gdańsku, które zwiększą potencjał państwa polskiego na Bałtyku".
"Skala wielomiliardowych inwestycji finansowanych nie tylko z funduszy unijnych, ale przede wszystkim z budżetu państwa, czyli skierowanie strumienia pieniędzy rządowych na gospodarkę morską świadczy o tym, że to nie są czcze słowa" – podkreślał Witkowski.
"Rząd PiS konsekwentnie realizuje program inwestycyjny w gospodarkę morską, którą uczynił jedną z gałęzi i filarów swojej polityki gospodarczej" – mówił.
Zdaniem wojewody zachodniopomorskiego Tomasza Hinca ostatni rok był świetnym dla gospodarki morskiej na Pomorzu Zachodnim.
"To jest rekordowy rok dla szczecińskiego portu, jeśli chodzi o przeładunki i inwestycje. To jest wreszcie pierwszy po wielu latach świetny rok dla Polskiej Żeglugi Morskiej z bardzo dobrym wynikiem finansowym z ponad stumilionowym zyskiem. To jest świetny rok dla urzędu morskiego, który przygotowuje i wdraża inwestycje za ponad 1,7 mld zł" – wyliczał Hinc.
Uczestnicy konferencji wymieniali także m.in. pogłębienie do 12,5 m toru wodnego ze Świnoujścia do Szczecina. Za miesiąc ma być znany wykonawca inwestycji. Jak wielokrotnie podkreślali przedstawiciele branży morskiej, pogłębienie toru poprawi możliwości przeładunkowe szczecińskiego portu
Z kolei poseł PiS Krzysztof Zaremba odniósł się do kwestii budowy w Stoczni Szczecińskiej promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
"Budowa promu trwa. Zasadniczą jej częścią jest wykonanie projektów technicznego i wykonawczego; ten proces dobiega końca. Po tym można przystąpić do zamawiania części, blach, cięcia itd. To jest cały proces technologiczny" – powiedział Zaremba.
"Pytanie o termin, to jest pytanie do stoczni i do inwestora. Ja myślę, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy zobaczycie państwo twarde prace na pochylni w stoczni" – powiedział Witkowski dopytywany o konkretne daty.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii