Warstila zainstaluje swoje silniki i urządzenia pomocnicze na największej na świecie pogłębiarce. Finowie podpisali kontrakt w tej sprawie z budowniczym jednostki - China Communication Construction Company (CCCC). Rekordowy statek powstaje w chińskiej stoczni Shanghai Zhenhua Heavy Industries i ma być ukończony w październiku 2017 roku.
140-metrowa jednostka o zasięgu pogłębiania do 35 metrów będzie wyposażona w głowicę tnącą, a jej pompa ma mieć moc aż do 7,5 tys. kW. To wręcz astronomiczny wynik w tej klasie jednostek. Dla porównania: statek Tian Jing Hao, trzecia największa na świecie pogłębiarka ma moc tylko 4,2 tys. kW.
Udział Wartsili w powstaniu tej jednostki to opracowanie trzech 16-cylindrowych silników oraz interfejsu CBM pozwalającego nimi zarządzać. System CBM monitoruje na bieżąco pracę silników i reguluje między innymi temperaturę. Pozwoli to obniżyć konsumpcję paliwa.
- Cieszymy się z udziału w projekcie budowy największej i najnowocześniej pogłębiarki. To dla nas wielki zaszczyt, że właśnie nasze rozwiązanie napędowe zostały wybrane – powiedział Hans Laheij z Wartsili.
Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż CCCC i Wartsilę łączy od 2014 roku strategiczny sojusz. W jego ramach obie firmy współpracują nad tworzeniem nowych, wydajniejszych napędów.
- Z Wartsilą łączą nas silne powiązania. Jesteśmy pewni, że sprostają zadaniu – powiedział Liu Chang Yun z CCCC.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii