ew/Nauta/NSZZ Solidarność
15 kwietnia 2020 roku zostało otwarte przyspieszone postępowanie układowe Stoczni Remontowej NAUTA S.A. Jednocześnie, został ustalony nadzorca sądowy, którego zgoda jest niezbędna do dokonania czynności przekraczających zwykły zarząd.
Jak czytamy w komunikacie zamieszczonym na stronie Nauty: "Celem otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego była konieczność ochrony praw i interesów Spółki oraz wszystkich jej interesariuszy, w szczególności wierzycieli, akcjonariuszy i pracowników. Ochrona ta jest niezbędna do przeprowadzenia skutecznej restrukturyzacji, mającej na celu zaspokojenie wierzycieli w maksymalnie możliwym stopniu, przy zachowaniu kontynuacji działalności Spółki, miejsc pracy oraz wpływów do budżetu państwa".
Jednocześnie, przedstawiciele przedsiębiorstwa zapewnili, że stocznia prowadzi niezagrożoną i niezakłóconą działalność gospodarczą i nie są podejmowane jakiekolwiek kroki związane z ogłoszeniem upadłości.
W komunikacie zamieszczonym na stronie Regionu Gdańskiego NSZZ "Solidarność" stwierdzono, że przyspieszone postępowanie układowe "zostawia cień nadziei dla najstarszej działającej polskiej stoczni. (...) Chodzi o obronę 440 miejsc pracy w Naucie i o co najmniej o drugie tyle w łańcuchu dostaw i u kooperantów".
Głównym założeniem planu restrukturyzacyjnego jest uzdrowienie sytuacji przedsiębiorstwa w oparciu o kontynuację działalności w segmencie remontów i przebudów jednostek pływających, w których stocznia posiada bogate doświadczenie. Jak dodają przedstawiciele Nauty: "Mamy nadzieję, że obecne działania uzdrowią sytuację finansową Spółki i otworzą nowe możliwości rozwoju zarówno dla Stoczni jaki i jej obecnych wierzycieli. Mając na uwadze transparentność postępowania oraz równy dostęp wszystkich wierzycieli do informacji Stocznia przygotowała specjalny numer telefonu +48 58 5859593 oraz adres poczty elektronicznej restrukturyzacja@nauta.pl, pod którym wierzycielom Spółki przekazane zostaną wszelkie informacje dotyczące restrukturyzacji".
"Konieczna jest dalsza nasza presja, by była przeprowadzona restrukturyzacja stoczni w zgodzie także z interesami stoczni i jej pracowników. Kolejne pismo z apelem o wsparcie wysłaliśmy pod koniec kwietnia do premiera Morawieckiego. Liczymy, że Skarb Państwa spróbuje nam pomóc. Niestety, obietnice pozostają obietnicami. Nie rzucono nam koła ratunkowego" – ocenia Edmund Ruszkowski, przewodniczący KM NSZZ „Solidarność” Stoczni „Nauta” S.A.
12 marca br. kilkudziesięciu związkowców z Nauty, przy wsparciu kolegów ze Stoczni Wojennej, Portu Północnego, Stoczni Gdańsk, Regionu Gdańskiego NSZZ „Solidarność”, przeprowadziło pikiety pod siedzibami MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A., biurem Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A., właściciela stoczni oraz pod Kancelarią Prezesa Rady Ministrów.
Związkowcy przekazali petycję do premiera Mateusza Morawieckiego oraz do szefostwa Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
Przyspieszone postępowanie układowe powinno trwać do czterech miesięcy.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej