W Stoczni Remontowa Shipbuilding aktualnie budowanych jest 14 statków różnego typu (statki do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego, promy pasażersko – samochodowe, statki towarowe, niszczyciel min oraz żaglowiec). Różnorodność oraz mnogość równocześnie realizowanych projektów spowodowała konieczność podjęcia inwestycji w nową infrastrukturę na terenie stoczni.
Pierwsza z inwestycji to budowa nowej płyty montażowej. Nowy tor, umiejscowiony równolegle do funkcjonującej już od wielu lat pierwszej płyty montażowej będzie funkcjonował niezależnie od niej. Przeznaczony będzie do montażu i przesuwania jednostek pływających z możliwością wodowania statków do 100 m długości (większość statków typu offshore). Przewiduje się, iż rozpoczęta jesienią ubiegłego roku inwestycja zakończy się w drugim kwartale bieżącego roku.
Zwiększenie ilości budowanych równocześnie jednostek ułatwi kolejna inwestycja, jaką jest nowa samojezdna suwnica bramowa. Suwnica wyposażona jest w hydrauliczny system kompensacji drgań, który stabilizuje ją nawet podczas ruchu na nierównym podłożu. Dopuszczalne obciążenie robocze suwnicy wynosi 300 t. Urządzenie może być eksploatowane w temperaturze od -20o C do +40o C, dzięki własnemu oświetleniu również w nocy.
Remontowa Shipbuilding, członek grupy kapitałowej Remontowa Holding jest jednym z największych pracodawców na Pomorzu. Wypełniony do końca 2016 roku portfel zamówień daje zatrudnienie ponad dwóm tysiącom pracowników stoczni oraz firm z nią kooperujących.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth