LNGreen, czyli projekt gazowca LNG nowej generacji, już zakończony. Supernowoczesna jednostka ma odznaczać się jeszcze mniejszą emisją szkodliwych substancji, większą efektywnością energetyczną oraz nośnością.
Tym samym LNGreen ma być lepiej przystosowana do handlu LNG niż obecne jednostki. Projekt jest owocem długich badań nad gazowcami pod względem efektywności.
- Używając zaawansowanej technologii komputerowej, udało nam się opracować statek, który będzie o 8 proc. bardziej efektywny energetycznie, a w tym samym czasie także o 5 proc. bardziej pojemny. LNGreen spełnia wszystkie wymaganie przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej, a w przyszłości może być modyfikowany, by zmienić jego prędkość czy kształt kadłuba – mówi Martin Davies, menedżer projektu w DNV GL.
Nad koncepcją pracowali liderzy z różnych dziedzin branży, m.in. stocznia Hyundai Heavy Industries, dostawca zielonych technologii DNV GL oraz dwie firmy związane z budową statków LNG: GTT i GasLog. HHI i DNV GL były odpowiedzialnie za hydrodynamikę jednostki, a zwiększenie ładowności jest z kolei zasługą GTT. Dzięki nim jednostka zwiększyła ładowność z początkowych 174 tys. m3 do 182,8 tys. m3. Warto odnotować, że nie zmieniły się przy tym wymiary LNGreen (długość, szerokości i zanurzenie).
- To unikatowe dzieło, nad którym pracowali najlepsi eksperci z całej branży. Teraz pozostaje czekać na pierwsze zamówienia, gdyż projekt jest już w 100 proc. skończony i przetestowany – powiedział Nikolaos Kakalis, szef działu badawczo-rozwojowego w greckim oddziale DNV GL.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii