Pod koniec maja zawinął do Stoczni Marynarki Wojennej S.A. drobnicowiec „Butes” niemieckiego armatora Wessels Reederei GmbH & Co KG na remont pierwszego odnowienia klasy.
Jest to zawinięcie już drugiej jednostki tego operatora do naszej stoczni. Zakres remontu obejmuje głównie mycie HP kadłuba oraz jego inspekcję jak również określenie zakresu piaskowania i malowania. Ponadto dokonany będzie przegląd zaworów, demontaż płetwy sterowej, jak też wymiana uszczelnień, mycie oraz czyszczenie box coolers. Przewidziana jest także modyfikacja i montaż osłony przyśrubowej, montaż przy śrubie napędowej dostarczonego przez armatora urządzenia/oprzyrządowania obniżającego zużycie paliwa oraz przeróbka systemu olejowego SG. Prace remontowe obejmować będą również ochronę katodową, weryfikację i wymianę cynków na kadłubie, montaż cynków w zbiornikach balastowych oraz wymianę uszczelnień pochwy wału.
Postój na lądowym stanowisku remontowym planowany jest na 7 - 8 dni. Ewentualne dalsze dokończenie prac odbędzie się przy kei po zwodowaniu jednostki.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii