Niemiecka stocznia Meyer Werft skorzystała z opcji wykupu pozostałych 30 proc. udziałów w zarządzanej przez nią stoczni Meyer Turku w Finlandii. Udziały należały dotąd do fińskiej państwowej spółki Finnish Industry Investment (FII).
W sierpniu zeszłego roku stocznia w Turku została wspólnie wykupiona od STX Europe przez Meyer Werft i FII. Niemcy otrzymali 70 proc. udziałów, pozostałe 30 proc. przypadło fińskiej spółce. Meyer Werft zapewnił sobie wtedy także opcję wykupu pozostałych udziałów, z której właśnie skorzystał.
- Rok temu prowadziliśmy tylko niemieckie stocznie, więc inwestycja w Finlandii była dla nas przełomowa i niezmiernie ważna. Przed wykupieniem udziałów zbadaliśmy sprawę z każdej strony – powiedział Jan Meyer, dyrektor generalny Meyer Werft. - Wykupienie reszty udziałów to dowód na to, że jesteśmy pewni sukcesu fińskiej stoczni – dodał.
Zmiany udziałowców wejdą w życie w czasie kolejnych kilku tygodni. Z decyzji zadowoleni są także fińscy rządzący. - Cieszymy się z rozwoju stoczni w Turku. Zainwestowaliśmy w nią, bo wierzymy w siłę naszego sektora morskiego. Wierzymy, ze Meyer Werft spełni nasze nadzieje i uczyni z Turku jedną z najlepszych europejskich stoczni. Już teraz można zobaczyć wzrost zamówień, więc jesteśmy dobrej myśli – powiedział Jan Vapaavouri, fiński minister gospodarki.
Nowy podmiot zdobył już kontrakt na budowę dwóch wycieczkowców o wartości 1 miliarda euro. Dzięki zamówieniu dla niemieckiego operatora turystycznego TUI zatrudnienie do 2017 roku zapewnione ma około 12 000 pracowników.
Zamówione jednostki o nazwie Mein Schiff 5 i Mein Schiff 6 to wycieczkowce o długości 293,2 m i szerokości 35,8 m. Statki wezmą na pokład 2500 pasażerów oraz 1000 osób załogi.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii