W stoczni Nauta dobiegł końca remont masowca Polskiej Żeglugi Morskiej - MS Mazury. 19 kwietnia zakończono prace remontowe, a kilka dni później - 23 kwietnia odnowiona jednostka w asyście holowników wypłynęła ze stoczni.
Masowiec wymagał wykonania drugiego remontu klasowego. Statek został wybudowany w 2005 r. w chińskiej stoczni Xingang. Należy do tej samej serii, co remontowane w ostatnich miesiącach w Stoczni Nauta jednostki Kociewie, Szczecin i Wadowice II.
MS Mazury wyposażony jest w 4 dźwigi pokładowe o zasięgu od 4 do 28 metrów i udźwigu 30 ton oraz 5 ładowni do przewożenia rudy, węgla, nawozów, ziarna fosfatów lub innych ładunków masowych. O statku zrobiło się głośno pod koniec 2013 r., kiedy to załoga masowca uratowała żeglarza, który przez sztorm stracił swój maszt i dryfował na Oceanie Atlantyckim.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii