1 maja dobiegł końca remont jednostki Advantage Spring. Odnowiona jednostka w nowych barwach i z nowym imieniem na burtach opuściła suchy dok SD II.
Pod względem nośności była to największa remontowana jednostka w historii stoczni remontowej Nauta!
Tankowiec o długości 274,5 m i szerokości 48 m przeszedł w Naucie standardowy remont konserwacyjno-dokowy, obejmujący demontaż wału i śruby. Statek należący do floty tureckiego armatora Genel Denizcilik Nakliyati AS (Geden Line) ma nośność 156597 DWT.
Właściciel statku – Geden Lines zarządza flotą ponad 40 statków, wśród których przeważają tankowce i masowce.
Advantage Spring dołączył do grona rekordowych jednostek remontowanych w stoczni Nauta. Najdłuższym statkiem, jaki dotychczas remontowanym w Naucie, był wahadłowy zbiornikowiec MT Grena, należący do norweskiego armatora. Grena (148553 DWT) jest dłuższa od Advantage Spring o 2,5 m, jednak biorąc pod uwagę nośność statku, to druga jednostka ma większe możliwości ładunkowe.
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę
Mapa historycznej Stoczni Gdańskiej
Fincantieri podpisuje z Carnival Corporation umowę na trzy wielkie statki wycieczkowe
„Freedom & Solidarity” w Gdyni, w stoczni CRIST
Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.